خبرگزاری کار ایران

معاون دادگستری استان:

راه اندازی نگهبان محله در شهرک‌های صنعتی قزوین ضرورت دارد

asdasd
کد خبر : ۱۲۳۲۴۰۱

سرپرست معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان قزوین گفت: در راستای پیشگریی از سرقت در حوزه شهرک‌های صنعتی باید یک اقدام قابل دفاع انجام دهیم و بحث نگهبان محله را عملیاتی کنیم و به واحدهای صنعتی که محصور نیستند و راه فرعی دارند ابلاغ شود که محدوده خود را مشخص کنند تا در راستای کنترل عبور و مرور، اقدام به حصار کشی و دیوارکشی کنند.

به گزارش ایلنا، علی فولیان در دومین جلسه کمیسیون پیشگیری و مقابله با سرقت از واحدهای صنعتی استان که در سالن اجتماعات معاونت سیاسی و امنیتی استانداری برگزار شد، گفت: نباید از مسئولیت اجتماعی خود غافل شویم و علاوه بر گشت‌ها و کنترل‌های محسوس و نامحسوس، باید نسبت به مسئول‌سازی ادارات، خود مراقبتی و ارتقاء آگاهی‌های عمومی و حقوقی به عنوان یکی از موثرترین راهکارهای پیشگیری اقدام شود.

سرپرست معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان قزوین در ادامه ضمن اشاره به این مهم که پیشگیری‌های وضعی و انتظامی فرصت ارتکاب به جرم را محدود کرده و هزینه‌های آن را افزایش می‌دهد، افزود: اقداماتی همچون پایش تصویری، استفاده از نگهبان محله و سایر موارد ضریب ایمنی را بالا خواهد برد و قطعاً با این تدابیر پیشگیرانه و رعایت نکات ایمنی و حفاظتی افراد دست به ارتکاب جرم نخواهند زد.

وی تأکید کرد: پیشگیری‌های حقوقی و قضایی نیز با صدور آراء و برخورد قاطع با مجرمین به ویژه مجرمین و سارقین سابقه دار می‌تواند از وقوع جرم سرقت پیشگیری کند.

این مقام قضایی استان ادامه داد: اگر ما همزمان به این سه شاخص توجه داشته و در این زمینه فرهنگ سازی صورت گیرد و از مسئولیت اجتماعی خود نیز غافل نبوده و به هشدارهای پلیس و تدابیر ایمنی و بازدارنده توجه شود شاهد کاهش سرقت در استان خواهیم بود.

وی عنوان کرد: سرقت از واحدهای تولیدی چه خُرد و چه کلان علاوه بر زیان به متصدیان این واحدها، به اقتصاد و روان کارگران نیز لطمه‌های جبران‌ناپذیری وارد می‌کند و باعث ایجاد ناامنی در تولید و بدبینی و کاهش سرمایه گذاری سرمایه داران می‌گردد که در نهایت منجر به نارضایتی و کاهش اعتماد عمومی می‌شود.

فولیان با اشاره به این مطلب که همه باید تلاش و اهتمام داشته باشند تا زمینه ارتکاب جرم از سارقین سلب شود، اذعان کرد: باید لیستی از واحدهای صنعتی مخصوصاً شهرک‌هایی که واحدهای راکد و غیرفعال دارند تهیه و تدوین گردد و علت غیر فعالی آن‌ها عنوان و در اختیار پلیس پیشگیری قرار داده شود تا نواقص ایمنی در یک فرجه زمانی مشخص به واحدهای مذکور ابلاغ شود.

وی ضمن تأکید بر نقش استفاده از نیروهای انسانی جوان و فاقد هرگونه پیشینه کیفری به منظور نگهبانی در واحدهای صنعتی بیان کرد: یکی دیگر از دلایل عمده وقوع سرقت در واحدهای تولیدی بکارگیری نیروهای سالخورده‌، بازنشسته و ناکارآمد جهت نگهبانی از واحدهای صنفی است که در مقابل سارقین کارآیی چندانی ندارند.

این مقام قضائی استان ادامه داد: باید قبل از استخدام از پلیس کسب تکلیف شود، تا ضمن کسب مهارت‌های لازم، مجوزحمل سلاح شخصی (افشانه، شوکر، باتوم و ...) به این نیروها داده شود.

فولیان یادآور شد: برخی از سرقت‌های صورت گرفته در شهرک‌های صنعتی نشانگر آن است که علت وقوع اغلب این سرقت‌ها، عدم به کار بستن هشدارهای پلیسی از سوی مدیران و متصدیان این شرکت‌ها بوده است، بنابراین صاحبان صنایع باید اقدامات پیشگیرانه حفاظتی - انتظامی را لحاظ کنند و نباید همه نگاه‌ها صرفاً به دستگاه قضایی و نیروی انتظامی باشد و پلیس نیز باید در نقاط آلوده گشت‌های خود را برقرار کرده و در صورت نیاز اگر جایی نیاز به استقرار کیوسک انتظامی است اقدام به این امر گردد.

وی بیان کرد:‌ به‌منظور پیشگیری از وقوع جرائم و حل مشکلات جامعه در حوزه نظم و امنیت اجتماعی ضروری است در کنار این اقدامات متصدیان واحدهای تولیدی شرکت شهرک‌های صنعتی نیز، به صوت مستمر با یگان‌های انتظامی حوزه استحفاظی خود در تعامل بوده و هرگونه اخبار مفید و مورد نیاز پلیس را در اولین فرصت به کلانتری محل و یا مرکز فوریت‌های پلیسی (110) اطلاع دهند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز