خبرگزاری کار ایران

پنجمین همایش علمی خیام در دانشگاه نیشابور برگزار شد

asdasd
کد خبر : ۱۲۳۲۳۸۹

پنجمین همایش ملی علمی "خیام در آینه هنر" به مناسبت بزرگداشت حکیم عمر خیام نیشابوری در دانشگاه نیشابور طی دو روز به صورت حضوری و مجازی برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی در پنجمین همایش علمی خیام گفت: مفاخر ما سرمایه های معنوی کشورمان هستند امروز در یک نبرد فرهنگی برای نگاهداشت فرهنگ‌مان هستیم، زیست بوم زندگی و زمانه خیام اوج دوران علم و فرهنگ‌ در اسلام است و یکی از نقاط اوج آن نیشابور بوده و این دوره هم‌زمان با قرون وسطی در اروپا و اوج سرکوب علم در اروپا بوده است. 

محمد حسین زاده اظهار کرد: امروز چهره ای که غرب به خیام دارد نگاه به شعر اوست نباید خیام که در نیشابور آرام گرفته غرب با دگرگون کردن مفاهیم از ما بگیرد باید خیام را از تمام جهات علمی معرفی کنیم که برگزاری این همایش ها در معرفی شخصیت های علمی کمک شایانی خواهند کرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی افزود: این یک ضعف است که ما نتوانسته ایم مفاخر، بزرگان و مشاهیر را از لایه های دانشگاه و مقالات علمی بیرون بیاوریم و مردمی کنیم، ما هنوز نتوانسته‌ایم در ادبیات داستانی اثری شایسته در وصف خیام‌ و عطار خلق کنیم و از این طریق این مفاخر را به نسل های جدید و جهانیان معرفی کنیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز