خبرگزاری کار ایران

قیمت فعلی تخم مرغ برای تولیدکننده صرفه اقتصادی ندارد

asdasd
کد خبر : ۱۲۳۲۳۵۸

رئیس اتحادیه مرغداران مرغ تخم‌گذار خراسان رضوی گفت: در هفت الی ۱۰ روز آینده با مازاد تخم مرغ در استان مواجه خواهیم شد که دولت باید این تخم مرغ‌ها را صادر کند.

به گزارش ایلنا از مشهد، سیدحسین موسوی‌نژاد گفت: قیمت مصوب هر کیلو تخم مرغ برای مصرف‌کننده ۳۹ هزار و ۸۰۰ و نرخ در مرغداری ۳۸ هزار و ۵۰۰ تومان است. دولت باید این تخم مرغ‌ها را صادر کند که البته صادرات با این قیمت مقرون به صرفه نخواهد بود.

موسوی‌نژاد افزود: هم‌اکنون مجلس عراق واردات تخم مرغ را ممنوع کرده و افغانستان هم تخم مرغ خود را از پاکستان وارد می‌کند. به همین جهت صادارت تخم مرغ نیازمند این است که دولت مشوق‌های صادراتی برای تولیدکنندگان فراهم کند. نکته دیگر مربوط به مجموعه پشتیبانی امور دام است که باید طبق وظیفه ذاتی خود اقدام به خرید تولیدات تولیدکنندگان کند وگرنه با کشتار گله‌های مرغ تخم‌گذار مواجه خواهیم شد.

رئیس اتحادیه مرغداران مرغ تخم‌گذار خراسان رضوی اظهارداشت: باید توجه داشت قیمت کنونی برای تولیدکننده صرفه اقتصادی ندارد. علت این موضوع هم این است که سویایی که کیلویی ۳۰۰۰ تومان خریداری می‌کردیم، امروز باید به ۱۷ هزار تومان رسیده است.

وی تصریح کرد: توزیع ارز ۴۲۰۰ تومانی فساد زیادی را ایجاد کرده بود، اما امروز این یارانه به جیب مردم می‌رود. در این میان انتظاری که از دولت داشتیم، این بود که قیمت را واقعی‌تر در نظر بگیرد.

وی همچنین گفت: نکته بعدی نیز مساله تامین نهاده‌هایی است که برای برخی از مرغداران طی یک الی ۲ ماه تامین نشده است. علت این امر آن است که یا در سامانه بازرگام به این افراد نهاده تخصیص داده نشده یا تخصیص داده شده، اما شرکت‌های باربری وظیفه حمل را انجام نداده‌اند. ما به اعتبار وزارت جهاد کشاورزی از بازرگام نهاده خریداری می‌کنیم. وزارت جهاد کشاورزی باید نسبت به این موضوع پیگیر باشد. در حال حاضر حجم بالای نهاده‌های که مرغداران از اسفند ماه خریداری کرده بودند، هنوز تحویل داده نشده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز