خبرگزاری کار ایران

معاون اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی وعده داد؛

اشتغالزایی برای بیش از ۴۵ هزار نفر تا پایان سال در آذربایجان شرقی

asdasd
کد خبر : ۱۲۳۲۳۱۵

معاون اشتغال و کارآفرینی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان شرقی گفت: همه دستگاه‌های استان به نوعی در امر اشتغال دخیل هستند که در سال ۱۴۰۰ برای بیش از ۱۶ هزار نفر در استان شغل ایجاد کردیم و در سال ۱۴۰۱ نیز برای ۴۵ هزار و ۷۹۴ تعهد ایجاد شغل داده شده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از تبریز، یونس طاهری در یک گفت‌وگوی خبری  با اشاره به تعریف کارآفرینی اظهار کرد: کارآفرینی تفاوت زیادی با اشتغال دارد و به این معنا است که فردی ایده‌ی جدیدی داشته باشد و با نوآوری و ابتکار منجر به ارزش افزوده یا خلق ارزش جدیدی در اقتصاد یا اجتماع شود و به هر فردی که این اقدامات را انجام دهد، کارآفرین می‌گویند. 

وی ادامه داد: کارفرما فردی است که صاحب سرمایه است و کارگر نیز فرد مقابل او است که کارفرما، کارگر و حتی نیروی کار هم می‌توانند کارآفرین باشند.

وی درباره اقدامات انجام شده در این زمینه افزود: کانون کارآفرینی استان را تشکیل داده‌ایم و ۱۲ نفر عضو هیأت امنای آن هستند که شش نفر آنها از دستگاه‌های دولتی و شش نفر دیگر از دستگاه‌های خصوصی هستند و استاندار آذربایجان شرقی نیز رئیس هیأت امنای کانون است.

طاهری خاطرنشان کرد: این کانون وظیفه دارد، طبق شعار سال کمیته مربوطه را در بخش‌های مختلف تشکیل دهد و مشکلات و مسائل را آسیب شناسی و عارضه یابی کرده و راهکارها را مشخص کند.

وی گفت: ما همه ساله تلاش می‌کنیم، کارآفرین‌هایی را که در شرکت و مجموعه‌ی کاری خود اقدامات و ابداعاتی داشته باشند و سبب افزایش اشتغال، سودآوری و خلق ارزش جدیدی شوند را به‌عنوان کارآفرینان برتر انتخاب کنیم.

وی یادآور شد: حمایت و پشتیبانی از کارآفرینان و معرفی آنها به‌عنوان الگویی برای جامعه از وظایف اصلی ما است همچنین مراکز کارآفرینی داریم که به متقاضیان مشاوره می‌دهند.

معاون اشتغال و کارآفرینی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان شرقی همچنین اظهار کرد: طبق فرموده‌ی رهبر معظم انقلاب امسال، سال تولید دانش بنیان و اشتغال‌ آفرین است؛ بنابراین از طرح‌ها و ایده‌های جدید، حمایت و پشتیبانی کرده تا آنها را تجاری سازی کنیم و با هم افزایی کلیه‌ی دستگاه‌های دولتی و دانشگاه‌ها در افزایش امر کارآفرینی در استان و فرهنگ سازی موثر باشیم.

وی اضافه کرد: اخیراً هم اقدام به تاسیس هیأت اندیشه ورزی کارآفرینی کرده‌ایم که ریاست آن را استاندار آذربایجان شرقی بر عهده داشته و دبیرخانه آن نیز در اداره کل کار و رفاه اجتماعی است و اعضای آن از کارآفرینان برتر خواهند بود.

وی در ادامه بیان کرد: اشتغال نیز مقوله‌ی بسیار مهمی است و اهمیت بالایی دارد، طبق اقتصاد جمهوری اسلامی ایران و قانون اساسی کشور، اشتغال به سه بخش دولتی، خصوصی و تعاونی تقسیم‌بندی می‌شود.

طاهری تاکید کرد: در زمینه‌ اشتغال، راهکارها و زیرساخت‌های لازم را آماده کرده‌ایم و کارگروه‌ و کمیته‌ی هماهنگی اشتغال را هم ایجاد کرده‌ایم که اعضای آن از دستگاه‌هایی هستند که مستقیماً در امر اشتغال نقش داشته و در مشاوره دهی به افراد نیز کمک می‌کنند.

وی متذکر شد: مراکز کاریابی در استان داریم که فرصت‌های شغلی را شناسایی کرده و نیروی کار هم با مراجعه به آنها براساس تجربه و رشته‌ی تحصیلی خود کار پیدا می‌کنند البته کاریابی‌های مجازی نیز وجود دارد. 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز