خبرگزاری کار ایران

معاون نظارت اقتصادی معاون اول رئیس جمهور:

رونق تولید در واگن پارس و آذرآب مد نظر ویژه قرار گیرد

asdasd
کد خبر : ۱۲۳۲۱۶۲

معاون هماهنگی و نظارت اقتصادی و زیربنایی معاون اول رئیس جمهور گفت: واگن پارس یکی از کارخانجات توانمند است که در گذشته با وجود مشکلاتی، فعالیت آن متوقف شده بود که با همت استاندار و دیگر مدیران استان این واحد تولیدی مجدد احیا و روی خط تولید بازگشته است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمد هادی زاهدی وفا در جریان بازدید از واحد تولیدی و صنعتی واگن پارس در اراک، افزود: ایجاد اشتغال و رونق تولید در واحد صنعتی واگن پارس در سال جاری مدنظر ویژه قرار گیرد.

وی ادامه داد: واگن پارس توانمندی‌های بسیار زیادی دارد و در این راستا امید است بتوان از توانمندی تولید داخلی به ویژه تولید دانش بنیان در سال جاری حمایت کنیم. همچنین شرایطی ایجاد شود تا نه تنها میزان اشتغال موجود در این شرکت را حفظ کنیم، بلکه رونق این کارخانه منجر به ایجاد اشتغال جدید و پایدار در استان شود.

معاون هماهنگی و نظارت اقتصادی و زیربنایی معاون اول رئیس جمهور اظهار داشت: باید تدابیری اندیشیده شود تا در آینده سطح تخصصی واحد تولیدی و صنعتی واگن پارس به لحاظ تولید، تکنولوژی و بهره وری افزایش یابد.

معاون هماهنگی و نظارت اقتصادی و زیربنایی معاون اول رئیس جمهور همچنین در جریان بازدید از واحد تولیدی و صنعتی آذرآب در اراک، گفت: این واحد تولیدی و صنعتی یکی از مهمترین کارخانجات کشور و استان مرکزی است. از این رو در تلاش هستیم چرخ تولید، مجدد در واحد تولیدی و صنعتی آذرآب به حرکت در آید.

زاهدی وفا افزود: استاندار و مقامات دیگر استان مرکزی، مشکلات این آذرآب را مورد بررسی قرار دادند و پس از جمع بندی به دفتر ریاست جمهوری منتقل کردند که در تهران و حوزه معاون اول ریاست جمهوری این مباحث بررسی شده است.

وی ادامه داد: در حال حاضر برای جمع بندی مشکلات واحد تولیدی و صنعتی آذرآب و ارائه راه حل برای راه اندازی و شکوفایی مجدد این کارخانه، بازدید میدانی انجام داده ایم. جدا از مباحث مالکیت آذرآب، رونق تولید در این واحد صنعتی با حداکثر ظرفیت باید مدنظر ویژه مسئولان قرار گیرد.

استاندار مرکزی نیز در جریان این بازدیدها در ارتباط با واحد تولیدی و صنعتی واگن پارس گفت: واگن پارس از جمله واحدهای تولیدی است که به واسطه فرآیند ناموفق خصوصی سازی با مشکلات عدیده ای مواجه شده بود که با تغییر سهامدار و مدیریت شرکت مسائل و مشکلاتش به تدریج رفع شده است.

فرزاد مخلص الائمه افزود: مهمترین مسئله‌ای که در خصوص واگن پارس مطرح است، بحث واردات واگن به کشور و ضرورت توسعه و سفارش از سوی سازمان‌ها و مجموعه‌های بزرگی که باید واگن و لوکوموتیو سفارش دهند است.

وی ادامه داد: به جرأت می‌توان گفت که واحد تولیدی و صنعتی واگن پارس توانمندی بالایی دارد و اکنون تاحدودی به وضعیت شکوفای گذشته خود بازگشته و ظرفیت های مناسبی نیز در این راستا احیا شده است.

استاندار مرکزی در خصوص واحد تولیدی و صنعتی آذرآب نیز اظهار داشت: هفته گذشته بازدید سرزده‌ای با مدیران و کارگران شرکت آذرآب داشتیم. این واحد مشکلاتی در حوزه بحث سهامداری و پرونده فساد خصوصی سازی و همچنین ارائه سفارش کار و بدهی‌هایی در حوزه غیر جاری دارد.

مخلص الائمه تصریح کرد: در این راستا تصمیماتی اتخاذ شد و به یاری خدا و با کمک برخی موانع در مراجع ذیربط در تهران رفع شد و گزارش کار نیز به معاون اول رییس جمهور ارائه شد. همچنین در خصوص پاره ای از مشکلات باقی مانده، به ویژه در تعیین تکلیف سهامدار عمده نیز مباحثی مطرح شده است. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز