خبرگزاری کار ایران

تأسیس اولین دبستان پهلوانی و زورخانه‌ای کشور در شیراز:

اجلاسیه هیأت رئیسه فدراسیون جهانی زورخانه‌ای در شیراز برگزار می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۲۳۲۰۴۳

اجلاسیه هیأت رئیسه فدراسیون جهانی زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی در شیراز برگزار می شود.

به گزارش ایلنا، حیدر صفرپور در یک نشست خبری گفت: اجلاسیه رئیسه فدراسیون جهانی زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی در شیراز با حضور 25 مهمان خارجی از 8 کشور از 28 تا 31 اردیبهشت ماه برگزار می‌شود. 

وی همچنین از برگزاری جشنواره «رسم جوانمردی» به مناسبت هفته بزرگداشت فرهنگ ورزش زورخانه‌ای و پهلوانی و تجلیل از برترین‌های خبر داد و گفت: ورزش زورخانه‌ای و پهلوانی ریشه در فرهنگ غنی ملی و اسلامی ما دارد و یکی از ورزش‌های ارزشمند بومی کشور ایران است. 

سرپرست اداره کل ورزش و جوانان فارس با بیان اینکه ترویج فرهنگ پهلوانی و پررنگ شدن آن در ورزش حرفه‌ای سبب تحکیم سنت دیرینه ایرانی اسلامی در عرصه بین‌المللی می‌شود، افزود: ورزش در سه عرصه فرهنگ ملی، فرهنگ عمومی و فرهنگ حرفه‌ای تاثیرگذار است و برای ارتقا فرهنگ عمومی کشور باید از ظرفیت ورزش بهره گرفت. 

 سرپرست هیأت ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی استان فارس نیز با تاکید بر اینکه نباید ترویج و پاسداشت فرهنگ پهلوانی را محدود به یک هفته کنیم بلکه باید در تمام سال به این نکته توجه ویژه شود، اظهار داشت: ورزش باستانی و پهلوانی تنها یک ورزش نیست بلکه یک تفکر و تاریخ ملت ایران است. 

سید حسن حسینی با بیان اینکه در سطح استان فارس 59 زورخانه فعال است که در هفته پاسداشت فرهنگ ورزش زورخانه‌ای و پهلوانی این زورخانه‌ها غبارروبی می‌شود، گفت: تجلیل از پیشکسوتان حوزه ورزش زورخانه‌ای استان، تجلیل از خانواده شهید رنجبر به عنوان شهید امنیت، تجلیل از سادات ورزشکار و پویش نذر خون از جمله برنامه‌های این هفته در استان فارس است. 

رئیس هیأت ورزش زورخانه‌ای شیراز نیز اظهار داشت: پهلوانی یک اخلاق و مرام است و باید تمهیداتی اندیشه شود که ستاد ترویج فرهنگ پهلوانی و زورخانه‌ای فارس جلسات ماهانه برگزار و از کسانی که باعث ترویج این فرهنگ شده‌اند تجلیل کند. 

علیرضا هوشمند با اشاره به فعال بودن 23 زورخانه در شیراز، عنوان کرد: اولین دبستان پهلوانی و زورخانه‌ای کشور در شهر شیراز تاسیس شده است و 3 ملی‌پوش در رده نونهالان در این دبستان مشغول به تحصیل هستند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز