خبرگزاری کار ایران

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان:

کشت ذرت علوفه‌ای در ۲۴ هزار هکتار از مزارع قزوین آغاز شد

asdasd
کد خبر : ۱۲۳۲۰۱۰

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: با توجه به برنامه‌ریزی‌های معاونت زراعت وزارت متبوع در خصوص توسعه کشت ذرت، برنامه ریزی برای کشت ذرت در 24 هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان آغاز شده است.

به گزارش ایلنا، تورج بنیادی با اشاره به این خبر گفت: بر اساس برنامه ابلاغی از این میزان اراضی کشاورزی به تفکیک در شهرستان بوئین زهرا ۷۵۰۰ هکتار، تاکستان ۲۵۰۰ هکتار، آوج ۲۰۰ هکتار، البرز ۴۵۰۰ هکتار، قزوین ۳۲۰۰ هکتار و آبیک ۶۱۰۰ هکتار تعیین شده است.

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان  قزوین ادامه داد: در صورت تحقق این میزان برنامه ابلاغی کشت بیش از ۱۵۰۰ هزار تن علوفه سبز از این میزان اراضی کشاورزی برداشت شود.

وی عنوان کرد: تاکنون در سطح ۱۰۰هکتار از مزارع کشاورزی این استان ذرت کشت شده است.

این مسئول ادامه داد: در حال حاضر ۱۲۰ تن انواع بذور ذرت وارد استان شده و توسط نمایندگی‌های فروش بذر در سطح استان در حال توزیع است؛ همچنین در راستای افزایش بهره‌وری و استفاده بهینه از منابع آبی مطمئن به همه کشاورزان استان توصیه می‌شود در صورت وجود آب مطمئن نسبت به کشت ذرت در مزارع کشاورزی خود اقدام کنند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز