خبرگزاری کار ایران

سرپرست آبفای استان اصفهان مطرح کرد؛

آب‌رسانی سیار مستمر به ۳۰۵ روستا به دلیل خشکسالی/ اجرای طرح سه‌شنبه‌های آبی در روستاهای استان اصفهان

asdasd
کد خبر : ۱۲۳۲۰۰۸

سرپرست آبفای استان اصفهان گفت: خشکسالی های مستمر و کاهش آبدهی منابع محلی موجب شده تا در حال حاضر آب مورد نیاز 305 روستا در طول سال به صورت سیار تامین شود.

به گزارش ایلنا از اصفهان، ناصر اکبری با اشاره به آغاز طرح سه‌شنبه‌های آبی اظهار داشت: از مجموع 1302 روستای استان تعداد 949 روستا تحت پوشش خدمات این شرکت قرار دارند.

وی افزود:خشکسالی‌های مستمر و کاهش آبدهی منابع محلی موجب شده تا در حال حاضر آب مورد نیاز 305 روستا در طول سال به صورت سیار تامین شود.

اکبری هدف از اجرای طرح سه شنبه های آبی را آموزش مدیریت مصرف آب به روستاییان عنوان و تصریح کرد: بعد از یکپارچه سازی شرکت های آب و فاضلاب شهری و روستایی، طرح های مختلف فنی و فرهنگی در روستاهای استان اصفهان به اجرا در آمد که از جمله می توان به اجرای 300 کیلومتر خط انتقال و شبکه آبرسانی در مدت 100 روز برای تامین آب شرب پایدار روستاییان اشاره کرد.

وی افزود: در حوزه مسائل فرهنگی نیز امسال برای سومین سال پیاپی است که طرح سه شنبه های آبی در تعدادی از روستاهای استان اجرا می شود، چرا که معتقدیم همکاری روستانشینان در مصرف بهینه آب، گام بزرگی در آبرسانی پایدار به سایر مناطق محروم خواهد بود.

سرپرست آبفای استان اصفهان گفت: در شرایطی که هنوز آب مورد نیاز ساکنان بیش از 300 روستای استان به سختی و با استفاده از تانکرهای سیار تامین می شود، آموزش روش های صرفه جویی در مصر ف آب باید همچنان در اولویت نخست برنامه های فرهنگی باشد.

طرح فرهنگی آموزشی سه‌شنبه های آبی برای سومین سال پیاپی به اجرا در می آید.

در این طرح کارشناسانی از معاونت های بهره برداری و توسعه آب، خدمات مشترکان و دفتر روابط عمومی و آموزش همگانی شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان به همراه مدیران آبفای مناطق خودگردان روزهای سه شنبه هر هفته با حضور در روستاهای منتخب، روش های مصرف بهینه و صرفه جویی در مصرف آب را به روستاییان آموزش می دهند.

ممنوعیت مصارف غیر شرب آب شبکه توزیع، معرفی سامانه های خدمات غیر حضوری و ارتباطات با مشتریان، چگونگی گزارش انشعاب غیر مجاز به شرکت آبفا، چگونگی استفاده از لوازم کاهنده مصرف از جمله موضوعاتی است که در طرح «سه شنبه های آبی» به روستاییان آموزش داده می شود.

طرح فرهنگی آموزشی سه‌شنبه‌های آبی امسال در 52روستای منتخب استان اصفهان با جمعیتی بالغ بر 69 هزار نفر در مدت چهار ماه اجرا می شود و در نخستین هفته از اجرای آن، ویست خوانسار، حتم آباد قهجاورستان و علی آباد چادگان میزبان کارشناسان آبفا خواهد بود.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز