خبرگزاری کار ایران

در کارزاری خواستار شدند؛

درخواست هزاران نفر از ساکنان جزیره کیش برای کنترل نرخ اجاره‌بهای املاک استیجاری

asdasd
کد خبر : ۱۲۳۱۹۵۸

گروهی از ساکنان جزیره کیش با راه‌اندازی کارزاری خواستار کنترل نرخ اجاره‌بهای املاک استیجاری در این جزیره شدند.

به گزارش ایلنا ، در متن این کارزار که خطاب به مدیرعامل منطقه آزاد کیش نوشته شده و تا امروز بیش از ۵ هزار نفر آن را امضا کرده‌اند، آمده است:

«ما جمعی از مستأجران مستقر در جزیره کیش، هرساله با اعلام قیمت‌های نامتعارفی از سمت مالکان و مشاورین املاک روبه‌رو هستیم؛ درحالی که حقوق ما ثابت است، برخلاف درصد قانونی در کل کشور، هرکسی مبلغ مورد پسند خود را اعلام می‌کند و نظارتی روی قراردادها و مشاورین املاک وجود ندارد.

با توجه به تب جام جهانی در ماه‌های اخیر، مالکان و مشاورین املاک کیش با ادعای اجاره منازل به مسافرین خارجی، مستأجران را سردرگم کرده‌اند. این در حالی است که طبق آمار و اخبار ۲۰ هزار واحد خالی در جزیره وجود دارد ولی قدرت پرداخت مبالغ اجاره برای کارمندان و قشر متوسط روزبه‌روز کمتر می‌شود.

حتی اگر به خاطر قوانین منطقه آزاد بودن جزیره کیش، درصد افزایش اجاره با بقیه کشور متفاوت باشد، میزان ۶۰ تا ۱۵۰ درصد افزایش مبالغ اجاره صدمات جبران‌ناپذیری را برای قشر کارمند، راننده، فروشنده و... از جمله بازگشت به سرزمین اصلی در پی خواهد داشت.

لذا خواهشمندیم نظارت ویژه‌ای در این حوزه جهت جلوگیری از خودمختاری مالکان منازل استیجاری و افزایش نامتعارف اجاره‌بها داشته باشید.»

این کارزار تا تاریخ ۱۷ تیر ۱۴۰۱ در آدرس اینترنتی (https://www.karzar.net/40635) در حال جمع‌آوری امضاست.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز