خبرگزاری کار ایران

در پی وضعیت بسیار خطرناک هوای شهرهای اراک، شازند و ساوه؛

شاخص لحظه‌ای کیفیت هوا به عدد 500 رسیده/ مدارس به صورت مجازی برگزار شده و ساعات کاری ادارات یک ساعت به تأخیر افتاد

asdasd
کد خبر : ۱۲۳۱۹۱۸

سرپرست اداره کل حفاظت محیط زیست استان مرکزی گفت: وضعیت هوای اراک، شازند و ساوه امروز سه‌شنبه خطرناک و بسیار ناسالم است. آلاینده مسئول، ذرات معلق کمتر از 2.5 میکرون و علت آلودگی، گرد و غبار فرامنطقه‌ای است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سید مهدی مصطفوی افزود: بر اساس اطلاعات دریافت شده از ایستگاه‌های سنجش آلودگی هوای استان مرکزی، متوسط شاخص کیفیت هوای شهرستان اراک در 24 ساعت گذشته منتهی به ساعت 8 صبح امروز سه‌شنبه به عدد 155 رسیده که بیانگر کیفیت هوای ناسالم برای تمام گروه‌های سنی است.

وی ادامه داد: شاخص لحظه‌ای کیفیت هوای شهرستان‌های اراک و شازند در ساعت 8 صبح امروز به عدد 500 رسیده که نشانگر وضعیت خطرناک است. همچنین شاخص لحظه‌ای کیفیت هوای شهرستان ساوه نیز در ساعت 8 صبح امروز به عدد 207 رسیده که بیانگر کیفیت هوای بسیار ناسالم است.

رئیس مرکز پایش کیفیت هوای اداره کل محیط زیست استان مرکزی نیز گفت: به دلیل وضعیت خطرناک آلودگی هوا و شرایط بسیار بد آب و هوایی، ساعت کاری ادارات استان نیز یک ساعت به تاخیر افتاد و کارمندان ادارت دولتی با یک ساعت تأخیر در محل کار خود حاضر شدند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، علیرضا محرابیان افزود: بر اساس تصمیم کمیته اضطرار آلودگی هوای استان مرکزی و با توجه به افزایش آلاینده‌های هوا در روز سه‌شنبه و شرایط بسیار خطرناک، فعالیت مدارس استان مرکزی در تمام مقاطع تحصیلی و در 2 نوبت صبح و عصر به صورت مجازی پیگیری می‌شود.

وی ادامه داد: همچنین بر اساس تصمیم کمیته اضطرار آلودگی هوا و و وضعیت خطرناک آلودگی هوا و افزایش حجم آلاینده‌ها، برگزاری هرگونه اردوی دانش آموزی و اجرای برنامه های ورزش در فضای باز نیز ممنوع است.

رئیس مرکز پایش کیفیت هوای اداره کل محیط زیست استان مرکزی اظهار داشت: اراک یکی از 8 کلانشهر آلوده کشور است که از ابتدای سال جاری تاکنون 31 روز ناسالم را در کارنامه کاری خود به ثبت رسانده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز