خبرگزاری کار ایران

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان اردبیل:

خانوارهای حذف شده از یارانه به سامانه "حمایت" مراجعه کنند/ هیچ افزایشی در قیمت نان و بنزین نخواهد بود

asdasd
کد خبر : ۱۲۳۱۸۳۴

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان اردبیل گفت: ثبت اعتراض خانوارهای محذوف از یارانه از طریق سامانه «حمایت» انجام می شود.

به گزارش ایلنا، یعثوب نژاد محمد در جمع خبرنگاران با اعلام این خبر افزود: از بین نزدیک به ۷۷ میلیون نفر، حدود ۳۰ درصد از افراد جامعه(دهک های یک تا سه) کمک معیشتی ۴۰۰ هزار تومانی و حدود ۶۰ درصد(دهک ۴ الی ۹ ) مبلغ ۳۰۰ هزار تومانی دریافت خواهند کرد و به حساب سرپرستان خانوار که نزد سازمان هدفمندی سازی یارانه ها ثبت شده واریز خواهد شد و مابقی یعنی تقریبا ۱۰ درصد افراد هم بنا بر اطلاعات وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی جزو طبقات برخوردار جامعه محسوب شده و یارانه دریافت نخواهند کرد.

وی تصریح کرد: یارانه های واریز شده برای دو ماه اردیبهشت و خرداد ماه است و در واقع دو پرداخت در زمان واریز یارانه ها برای حساب سرپرستان خانوار صورت گرفته و هم اکنون یارانه اردیبهشت ماه قابل دریافت است و زمان برداشت یارانه خرداد ماه از طریق درگاه های اطلاع رسانی دولت اعلام خواهد شد.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان ادامه داد: از خرداد ماه تا پایان سال جاری به شکل مستمر، تمام پرداخت های یارانه ای و کمک معیشتی در قالب پرداخت یکپارچه انجام خواهد شد تا خانوارها قدرت تصمیم گیری در خصوص نحوه هزینه کرد آن را داشته باشند.

نژاد محمد در خصوص تکلیف افرادی که ماه پیش یارانه دریافت کرده اند ولی این ماه موفق به دریافت آن نشده‌اند گفت: افرادی که در مرحله ۱۳۵ واریز یارانه مشمول دریافت نشده اند، در زمره دهک دهم جامعه بوده اند و از فرایند یارانه حذف شده اند و تعیین تکلیف جاماندگان از ثبت نام، مطابق قانون بودجه سال ۱۴۰۱ ، بر عهده سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها است که به زودی این سازمان سامانه ثبت نام را راه اندازی خواهد کرد .

وی بیان کرد: ثبت اعتراض خانوارهای محذوف از طریق سامانه حمایت به آدرس hemayat.mcls.gov.ir انجام می‌شود و نیز کلیه خانوارهایی که نسبت به دهک بندی خود اعتراض دارند بعد از اعلام وزارت تعاون ، کار و رفاه اجتماعی می توانند در سامانه اعتراض خود را ثبت نمایند و دهک بندی خانوار خود را مشاهده نمایند و به منظور پیشگیری از کلاهبرداری های احتمالی ، افراد بایستی پیام های ارسالی حاوی هرگونه لینک با نشانه های اینترنتی مشابه از سرشماری های نامعتبر را نادیده بگیرند .

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان اضافه کرد : کلیه سرپرستان خانوار از طریق شماره گیری ۰۹۲۰۰۰۰۶۳۶۹ می توانند با وارد کردن شماره ملی سرپرست و سپس با وارد کردن شماره تلفنی که به نام وی می باشد از وضعیت یارانه پرداختی مطلع گردند .

نژاد محمد در پایان ضمن اشاره به اینکه هیچ افزایشی در قیمت نان و بنزین نخواهد بود اشاره کرد: در طرح هوشمند سازی یارانه ها ، نرخ نان سنتی برای مصرف کننده تعبیری پیدا نخواهد کرد و مردم با همان قیمت قبلی نان خود را از نانواها با کارت های بانکی تهیه می کنند و در ادامه یارانه نان بر حسب میزان فروش نانوایی ها پرداخت می شود ، یعنی نانواها دیگر آرد یارانه ای دریافت نمی کنند بلکه برمبنای فروش نان یارانه به آنها تعلق می گیرد و در این میان ، قیمت آرد در زنجیره گندم تا نان آزاد می شود ولی گران نخواهد شد بلکه باعث جلوگیری از قاچاق شده و مردم نیز با گرانی نان مواجه نخواهند شد .

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز