خبرگزاری کار ایران

معاون استاندار اردبیل:

کمتر از 40 درصد روستاییان استان بیمه هستند / فرمانداران و دهیاران پای کار باشند

asdasd
کد خبر : ۱۲۳۱۸۰۵

معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری اردبیل گفت: متاسفانه کمتر از 40 درصد روستائیان و عشایر استان تحت پوشش بیمه هستند که در این خصوص باید آگاهسازی لازم انجام شود.

به گزارش ایلنا، کاظم دبیر معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری اردبیل گفت: پوشش حداکثری بیمه اجتماعی روستائیان و کشاورزان و عشایر در راستای تحقق اصل ۲۹ قانون اساسی باید بصورت جدی در برنامه صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان و عشایر قرار گیرد.

دبیر افزود: پوشش صندوق در استان اردبیل در جمعیت روستایی و شهرهای زیر ۲۰ هزار، متاسفانه کمتر از ۴۰ درصد جمعیت است که باید بصورت جدی با کمک فرمانداری ها و بخشداری ها و آگاه سازی دهیاری ها در روستاها افزایش یابد.

دبیر معاون استاندار اردبیل ادامه داد: نقش بیمه اجتماعی روستائیان در پویائی کانون های تلاش و تولید، توانمندسازی روستائیان و بازسازی و آبادانی روستاها بسیار حائز اهمیت است.

معاون توسعه، مدیریت و منابع استانداری اردبیل گفت: یکی از مهمترین بخش ها برای حفظ کرامت روستائیان، کشاورزان و عشایر مخصوصا در زمان پیری و از کار افتادگی تحت پوشش قرار گرفتن این قشر زحمتکش و تولیدگر از صندوق است.

وی افزود: در صندوق بیمه اجتماعی ۵٪ حق بیمه توسط خود کشاورزان و روستائیان و عشایر عزیز پرداخت می شود و دو برابر آن نیز توسط دولت تامین می‌شود و این بهترین فرصت برای گسترش بیمه اجتماعی و بیمه آتیه و حمایت از قشر کمتر حمایت شده جامعه می‌باشد و  در این راه دهیاران، بخشداران و فرمانداران  پای کار مردم هستند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز