خبرگزاری کار ایران

با حضور ۲۵۰ هنرمند کشوری؛

نمایشگاه ملی صنایع دستی در یزد گشایش یافت

asdasd
کد خبر : ۱۲۳۱۶۹۰

سیزدهمین نمایشگاه ملی صنایع دستی، سومین نمایشگاه تخصصی زیلو، حصیر و دست بافته های سنتی و نخستین جشنواره پخت نان سنتی دوشنبه شب با حضور استاندار در محل دائمی نمایشگاه‌های بین المللی یزد گشایش یافت.

به گزارش خبرنگار ایلنا از یزد، مهران فاطمی؛ استاندار یزد در آیین آغاز به کار این نمایشگاه اظهار داشت: این نمایشگاه ویترین صنایع دستی استان و دیگر استان‌هایی است که برای ارائه، معرفی و بازاریابی هنر خود تلاش می‌کنند.

وی با بیان اینکه گردشگری بدون توجه به صنایع دستی دارای یک حلقه مفقوده است و تمام تلاش و توان ما تقویت این حوزه است افزود: یزد مجموعه و ویترینی از صنایع دستی است که می‌تواند فراتر از استان حرف‌های زیادی برای گفتن داشته باشد.

استاندار یزد ادامه داد: تمام تلاش و توان ما تقویت این حوزه است و امیدواریم با ایجاد شهرک صنایع دستی در حوزه های مختلف به صورت تخصصی ایجاد کنیم و آمیزه‌ای از صنعت، هنر. مهارت و هویت ماست را روز به روز پررنگ تر و پررونق تر کنیم.

فاطمی عنوان کرد: خوشبختانه برپایی این نمایشگاه پس از دو سال تعطیلی و محدودیتهای کرونایی شور و نشاط خوبی را در بخش صنایع دستی استان و کشور ایجاد کرده است و امیدواریم انرژی مضاعفی را ایجاد کند تا دستاوردها و تولیداتشان را پرقدرت‌تر، متنوع‌تر و نوآورانه‌تر ارائه کنند.

احمد آخوندی؛ مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد نیز در این مراسم گفت: این نمایشگاه از ۲۶ تا ۳۰ اردیبهشت از ساعت ۱۸ تا ۲۲ برای بازدید عموم دایر است.

وی تعداد غرفه های این نمایشگاه را ۲۵۰ غرفه برشمرد و افزود: ۱۴۰ غرفه مربوط به استان یزد و مابقی غرفه ها در اختیار هنرمندان از دیگر نقاط کشور است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد اضافه کرد: همچنین هفت سیاه چادر از استان‌های کهگیلویه و بویراحمد، گلستان، خراسان شمالی، چهارمحال و بختیاری، کرمانشاه و یزد در این نمایشگاه دایر شده است.

وی تصریح کرد: در این نمایشگاه بیشترین تنوع در ارائه رشته هایی بومی، سنتی و هنرهای سنتی صنایع دستی همچون خراطی، نگارگری، صنایع چوب، بافته های داری، دست بافته های سنتی، کار بافی، دارایی بافی و تولیدات چرم دست دوز است.

آخوندی گلیم بافی، نازک کاری، ترکه بافی، زیورآلات سنتی، تراش سنگهای قیمتی و نیمه قیمتی، کپو بافی، گیوه بافی، چاقو سازی، معرق چرم، نساجی سنتی از دیگر رشته های هنرهای سنتی صنایع دستی شرکت کننده در نمایشگاه مورد اشاره بیان کرد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد عنوان کرد: در بخش جشنواره پخت نان سنتی ۱۰ غرفه از استان های کهگیلویه و بویراحمد، گلستان، خراسان شمالی، چهارمحال و بختیاری، کرمانشاه و یزد حضور دارند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز