خبرگزاری کار ایران

نماینده ولی فقیه در سمنان:

مقام‌های دولتی با اظهاراتشان برای طرحی که مصوبه قانونی دارد التهاب آفرینی نکنند

asdasd
کد خبر : ۱۲۳۱۶۵۹

نماینده ولی فقیه در سمنان با تاکید بر اینکه یکی از دغدغه های مردم در سفر رئیس جمهور به استان موضوع آب بود، گفت: از یک مقام دولت در یک استان انتظار نمی رود با اظهارات خود در خصوص طرحی که مصوبه قانونی مجلس را دارد، التهاب آفرینی کند.

به گزارش ایلنا از سمنان، حجت‌الاسلام مرتضی مطیعی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه سمنان عصر امروز _ 26 اردیبهشت_در دیدار با سیدصولت مرتضوی معاون اجرایی رئیس جمهور بیان کرد: اصلاح یارانه‌ها اقدام مهم دولت است که همراهی همه دستگاه ها، همه قوا و آحاد جامعه را می‌طلبد.

وی ادامه داد: ممکن است برای بخشی از جامعه سئوال، نگرانی یا ابهامی در خصوص این طرح ایجاد شده باشد که لازم است مسئولان همه ابعاد این طرح را تبیین کنند.

مطیعی یادآور شد: در عین حال مردم انتظار دارند افزایش قیمت با یارانه‌های پرداختی تناسب داشته باشد و هزینه بیشتری را متحمل نشوند؛ لازم است نظارت‌ها بر توزیع، قیمت‌گذاری و عرضه کالاها تشدید شده و نگرانی‌های مردم برطرف شود.

امام جمعه سمنان افزود: سفر رئیس جمهور به استان سمنان برکات زیادی داشت و یکی از موضوعات مهم سفر که همواره دغدغه مردم استان بوده موضوع آب است.

نماینده ولی فقیه ادامه داد: در سفر اشکالاتی در بررسی این موضوع بوجود آمد و اخیرا برخی اظهارات نیز نگرانی‌ها را بیشتر کرد؛ از یک مقام دولت در یک استان انتظار نمی رود با اظهارات خود در خصوص طرحی که مصوبه قانونی مجلس را دارد، التهاب آفرینی کند.

وی اضافه کرد: آب شرب سالم مطالبه به حق مردم است و امیدواریم رئیس جمهور عنایت ویژه ای در این زمینه داشته باشند.

مطیعی ادامه داد: یکی دیگر از مصوبات سفر، اختصاص مبلغ ۱۰میلیارد تومان به مصلی های استان سمنان بود اما در ادامه به شکل دیگری پیش رفت؛ مصلی‌های استان سمنان وضعیت مطلوبی ندارد و روند ساخت آن‌ها فرسایشی شده است که توجه ویژه دولت را می‌طلبد.

به گزارش ایلنا، استاندار مازندران روز شنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۱ در گفتگو با خبرگزاری صدا و سیمای مرکز مازندارن گفت: ساخت سد فینسک به دستور شخص رئیس‌جمهور متوقف شده است؛ گزارش‌های میدانی هم حاکی از توفف کامل عملیات اجرایی سد فینسک دارد.

همچنین سید صولت مرتضوی در آبان ۱۴۰۰ به همراه رئیس و برخی از اعضای هیأت دولت در نهمین سفر استانی به استان سمنان سفر کرد، آن زمان اظهارات  محرابیان وزیر نیرو باعث شد تا موجی از اعتراضات به دولت رئیسی پیرامون سیاست‌های آبی که برای استان سمنان در نظر گرفته‌اند وارد شود اما در نشست خبری همان سفر، رئیس‌جمهور در پاسخ به سئوال خبرنگاری پیرامون اظهارات وزیر نیرو که نگرانی‌هایی در جامعه به وجود آورد و خواهش وی از رئیس جمهور بابت رفع دغدغه‌ها گفت: خواهش لازم نیست خبرنگار عزیز، رفع مشکلات وظیفه‌ی ماست، من حتما از وزیر نیرو می‌خواهم توضیحاتی را بدهد که نگرانی ها رفع شود.

ضمنا رئیسی در نشست خبری خود گفته بود: کارگروه فعالی در حوزه آب زیر نظر استاندار شروع به کار کند و اطلاع‌رسانی به موقع هم به مردم صورت گیرد تا مردم احساس کنند وضعیت‌شان متفاوت شده است و مردم را مستمرا در جریان بگذارند تا نگرانی نداشته باشند.

اما آنچه که مردم در این سفر خواهان آن هستند تا از زبان معاون رئیس جمهور بشنوند تکذیب اظهارات استاندار مازندران است زیرا تاکنون هیچ مقام مسئولی در سطح استان و کشور اظهارات استاندار مازندران را تکذیب یا تایید نکرده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز