خبرگزاری کار ایران

رئیس شورای شهر سبزوار مطرح کرد؛

وجدانمان راحت است اما از نتایج رضایت نداریم/ اعضای شورای شهر در عزل و نصب ها دخالتی ندارند

asdasd
کد خبر : ۱۲۳۱۲۳۰

رئیس شورای شهر سبزوار گفت: شورای ششم بر خلاف شورای قبل، بر ساز و کار شهرداری نظارت کافی خواهد داشت و هیچگونه دخالتی نیز در عزل و نصب مدیران نخواهد داشت.

به گزارش خبرنگار ایلنا، امین الله مظلوم رئیس شورای شهر سبزوار طی نشست خبری و در پاسخ به سئوال خبرنگار ایلنا مبنی بر جایگاه کنونی شهردار اسبق سبزوار که در زمان تصدی مسئولیت با انتقادت فراوان در حیطه مدیریتی خود همراه بود گفت: وی هم اکنون هیچ جایگاهی در مدیریت کلان در سطح شهرستان ندارد و صرفا به عنوان کارمند ساده در شهرداری مشغول به خدمت است. 

مظلوم در پاسخ به بخش دیگری از پرسش ایلنا مبنی بر اینکه روند نظارت شورا بر شهرداری در دوره ششم خود چگونه خواهد بود نیز ادامه داد: برای شورای شهر هیچ تفاوتی نمی‌کند که کدامیک از مدیران با هر جایگاه و مسئولیتی تخلف کنند، بلکه مهم این است که وظیفه شورا صرفا نظارت بر عملکرد شهرداری و گزارش آن است نه رسیدگی قضایی به آن‌ها. 

وی طرح شفافیت را نیز اولین طرح شورای ششم دانست و گفت: به طور کلی و برای تمامی برنامه ها و طرح‌های صورت گرفته در شورای ششم وجدانمان راحت است اما از تمام نتایج رضایت نداریم. 

وی شفافیت را نیز طرحی دانست که طبق آن شورا تلاش کرده است که تمامی جلسات، هزینه ها، آرا و حتی حضور و غیاب اعضا را به طور شفاف به مردم اعلام کند. 

رئیس شورای اسلامی شهر سبزوار در ادامه با اشاره به اینکه شیوه نامه ساخت و ساز در شهر سبزوار به دلیل عدم بی برنامگی در شورای قبل، توسط شورای کنونی تغییر و اصلاح شده است ادامه داد: با هماهنگی کمیسیون ماده ۱۰۰ مقرر شد سطح اشغال ۷۵ درصد بسته شود و تعداد طبقات نهایتا تا ۸ طبقه محدود گردد، هر گونه تخلف از این امر نیز با جریمه سنگین ۵۰ برابری رو به رو خواهد بود تا بدین ترتیب از تخلفات متعدد در ساخت و ساز کاسته شود.

وی همچنین نظارت بر توافق نامه ها، قراردادها و ساز و کار شهرداری را نیز از جمله وظایف شورا دانست که طبق آن شورا در تلاش است که برای سازمان دهی و حل بسیاری از مشکلات حقوقی که در شورای قبل وجود داشته است اقدامات قانونی لازم را از سر گیرد.

مظلوم همچنین در خصوص مشکلات پیش آمده در خصوص مسدود بودن کال عیدگاه و تلاش برای بازگشایی آن نیز طی همکاری با شرکت آب منطقه ای، میراث فرهنگی و شهرداری گفت: با تمام بازدید های مسئولان شهری از این کال که از شمال تا جنوب شهر در امتداد است و متاسفانه در محل انتهایی خود مسدود شده توانستیم شهرداری را مکلف به بازگشایی این کال در همکاری با شرکت آب منطقه ای کنیم چرا که این امر مردم ساکن در منطقه کال عیدگاه را با نارضایتی روبرو کرده بود.

وی همچنین از ساز و کار ورود شورا و شهرداری به مسئله تملک‌ سرای معمارزاده خبر داد و بازگشایی شهربازی شهر سبزوار را نیز منوط به پایان مناقصه و رضایت بهره بردار مبنی بر استاندارد سازی این مجموعه دانست.

رئیس شورای شهر سبزوار در بخش دیگری از صحبت های خود نیز پروژه امیریه را فاقد ساز و کار اجرایی و قانونی مناسب از ابتدای آغاز به کار تا کنون دانست و اشکالات عمده در قرارداد حقوقی و عدم رعایت دیگر نکات لازم برای این پروژه مانند عدم انتخاب صحیح پیمانکار برای ارگ امیریه و اختلاف در نحوه مشخص کردن بودجه و اعتبار کافی برای آغاز به کار آن را دلیل معطلی این پروژه تا کنون دانست و خاطرنشان کرد که گریزی جز تهاتر با بانک شهر و دستیابی به توافق برای حل آن وجود ندارد. 

وی هرگونه مداخله مستقیم اعضای شورای شهر را نیز در عزل و نصب برخی مدیران شهر رد کرد و گفت: شورای ششم بر خلاف شورای قبل، بر ساز و کار شهرداری نظارت کافی خواهد داشت و هیچگونه دخالتی نیز در عزل و نصب مدیران نخواهد داشت. 

مظلوم  مسئله بازسازی منطقه کوی گلستان را نیز که جزو آسیب پذیر ترین مناطق شهر سبزوار از لحاظ بافت در ساخت و ساز است خارج از بدنه مدیریتی شهرستان دانست و گفت: بازسازی این کوی منوط به طرح و مبالغ کلان ملی دانست چرا که این مسئله نیازمند اعتبار ملی و طرح جامع است و از عهده و توان مسئولان شهری خارج است. 

رئیس شورای شهر سبزوار در خصوص ایجاد پارکینگ در شهر نیز گفت: جریمه های کمیسیون ماده ۱۰۰ در بخش پارکینگ ها و در حساب آن ها به صورت استقراض بوده اما آنچه که قابل توجه است مبلغ مورد نظ برای احداث پارکینگ کافی نبوده و در تلاشیم که در بودجه بر روی ایجاد و احداث پارکینگ به توافق برسیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز