خبرگزاری کار ایران

گردهمایی روسای کمیسیون‌های حقوقی شوراهای اسلامی مراکز استان‌ها در مشهد

asdasd
کد خبر : ۱۲۳۱۱۵۵

رئیس کمیسیون حقوقی و نظارت شورای اسلامی شهر مشهد گفت: اولین نشست هم‌اندیشی روسای کمیسیون‌های حقوقی شوراهای اسلامی مراکز استان‌ها، نیمه دوم تیر‌ماه سال جاری به میزبانی مشهد برگزار می‌شود.

به گزارش ایلنا از مشهد، هاشم دائمی از برگزاری اولین نشست هم‌اندیشی روسای کمیسیون‌های حقوقی شوراهای اسلامی مراکز استان‌های کشور به میزبانی مشهدمقدس خبرداد و اظهارکرد: ضرورت و اهداف مختلفی برای برگزاری این نشست تدوین و تعریف شده که یکی از آنها، تصمیم‌گیری و اتفاق نظر روسای کمیسیون‌های حقوقی در خصوص طرح‌ها و لوایح مرتبط با مدیریت شهری است.

وی مشارکت کمیسیون‌های شورای شهر برای تصمیم‌ساز شدن و ارائه خط مشی به مجلس و دولت را از دیگر ضرورت‌های برگزاری این نشست دانست و گفت: در حاشیه این نشست که نیمه دوم تیر‌ماه سال جاری برگزار می‌شود، دبیرخانه دائمی کمیسیون‌های حقوقی را هم تشکیل می‌دهیم که دستاورد ارزنده و مثمر ثمری برای مدیریت‌های شهری است.

دائمی در ادامه صحبت‌های خود به تشریح محورهای این نشست ۲ روزه پرداخت و افزود: یکی از شاخص‌ترین اهداف مدنظر، انتقال تجربیات و اطلاع از نحوه عملکرد کمیسیون‌های حقوقی خواهد بود.

دائمی تصریح کرد: در این اجلاسیه، بررسی چالش‌‌های حقوقی طرح‌های تفصیلی کلانشهرها، طرح اصلاح قانون مهندسی و کنترل ساختمان و طرح اصلاح ماده ۱۰۰ قانون شهرداری‌ها مورد بحث و بررسی قرار خواهد گرفت.

لایحه یکپارچه‌سازی مدیریت هماهنگ و یکپارچه‌ شهری، حدود وظایف و اختیارات شوراها و چالش‌های حقوقی کسب درآمدهای پایدار شهری، دیگر موضوعاتی است که دائمی بر پیگیری و تبادل‌نظر درخصوص آنها در نشست یاد شده تاکید کرد.

وی افزود: امیدواریم برگزاری این نشست دستاوردهای سازنده‌ای برای حوزه حقوقی مراکز استان کشور داشته باشد؛ دستاوردهایی که بی‌شک در تعاملات بین شهروندان و مدیریت‌های شهری اثرگذاری بالایی خواهد داشت.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز