خبرگزاری کار ایران

معاون عمرانی استانداری فارس:

بروکراسی اداری و هزینه‌های واگذاری زمین در شهرک‌های صنعتی فارس زیاد است

asdasd
کد خبر : ۱۲۳۰۹۵۶

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری فارس گفت: برای واگذاری اراضی باید اهلیت سرمایه‌گذار را در نظر گرفت چرا که بروکراسی اداری و هزینه‌های واگذاری زمین در شهرک‌های صنعتی زیاد است.

به گزارش ایلنا و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی استانداری فارس، محمودرضا رضایی در جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان فارس گفت: در واگذاری زمین در استان سنجش اعتبار و اعتماد سرمایه‌گذار باید در اولویت باشد، زیرا بازپس‌گیری زمین هزینه‌های زیادی برای دولت دارد.

رضایی بیان کرد: برای واگذاری اراضی باید اهلیت سرمایه‌گذار را در نظر گرفت چرا که بروکراسی اداری و هزینه‌های واگذاری زمین در شهرک‌های صنعتی زیاد است و بیشتر متقاضیان خواستار واگذاری اراضی در مستثنیات هستند، زیرا ضریب خطای آن پایین‌تر است.

وی گفت: بعد از واگذاری متقاضیان فرصت دارند که طی یک سال عملیات اجرایی را آغاز و طرح خود را اجرا کنند و طبق مصوبه شورای برنامه‌ریزی اگر در مدت یکسال پروژه به سرانجام نرسد زمین واگذار شده پس گرفته می‌شود.

رضایی گفت: باز پس‌گیری زمین هزینه‌های زیادی برای دولت دارد بنابراین برای جلوگیری از این هزینه‌ها اولین و مهم‌ترین موضوع اهلیت‌ سنجی است.

به گفته معاون استاندار فارس، وقتی زمین با نااهل آن واگذار شود برای سرمایه‌گذار واقعی با کمبود زمین رو‌به‌رو می‌شویم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز