خبرگزاری کار ایران

مدیر سرمایه گذاری جهاد کشاورزی استان خبرداد؛

سهم اشتغال ۳۰۰۰ نفری همدان در بخش کشاورزی

asdasd
کد خبر : ۱۲۳۰۹۴۳

مدیر سرمایه گذاری جهاد کشاورزی استان همدان از سهم اشتغال ۳۲۰۰ نفری این استان در بخش کشاورزی در سال جاری خبر داد.

به گزارش ایلنا از همدان، احد ظفری اظهار کرد: سهم اشتغال بخش کشاورزی در سال جاری تعداد ۳۲۰۰ نفر پیش بینی شده که در تلاش هستیم با اعطای تسهیلات و راه اندازی واحدهای جدید شاهد تحقق این سهمیه و تعهد باشیم.

وی تعهد اشتغال بخش کشاورزی استان در سال گذشته را ۲۶۸۱ نفر برشمرد و تصریح کرد: از این تعداد تعهد سال گذشته بخش کشاورزی استان بیش از ۲۹۰۰ نفر اشتغال ایجاد شد.

ظفری در ادامه تعداد پرونده‌های معرفی شده متقاضیان برای بهره‌مندی از تسهیلات بند الف تبصره ۱۸ این استان را ۱۳۷ مورد به مبلغ ۶۰۰ میلیارد تومان اعلام کرد و افزود:این پرونده‌ها به بانک‌های عامل بانک کشاورزی ،صندوق کارآفرینی امید و توسعه تعاون معرفی شدند که تاکنون ۱۸ پرونده به مبلغ ۲۰ میلیارد تومان  موفق به اخذ تسهیلات خود شده اند.

وی با بیان اینکه رسته‌های بهره مندی از تسهیلات شامل سردخانه ،فرآوری خوراک دام، پرورش دام سنگین و سبک، احداث استخر ذخیره آب و برق دار کردن چاههای عمیق و مرغداری بوده است، یادآور شد: سهم بانک کشاورزی استان همدان از این تسهیلات تاکنون ۳۶۳ میلیارد تومان،توسعه تعاون ۲۷ میلیارد تومان و صندوق کارآفرینی ۴۸ میلیارد تومان است.

ظفری با اشاره به اینکه درصد سود این تسهیلات برای واحدهای صنایع تبدیلی غذایی ۱۴ درصد و برای سایر واحدها با نرخ سود ۱۲ درصد محاسبه می‌شود، ادامه داد: در سال گذشته در بخش کشاورزی تعداد ۷۶ مصوبه به ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان معرفی شد که از این تعداد طرح ۳۲  مصوبه اجرایی شده و ۲۱ مصوبه در دست اجرا بوده و سه مصوبه با عدم اجرا مواجه شد که در حال پیگیری است.

وی با بیان اینکه از ابتدای امسال نیز تاکنون ۹ طرح به ستاد تسهیل معرفی شده که مصوبات در حال اجرا  و پیگیری است، افزود: از متقاضیان مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان ها درخواست داریم که پرونده‌هایی را که به بانک ارسال شده پیگیری لازم را برای جذب باقیمانده اعتبارات داشته باشند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز