خبرگزاری کار ایران

در گفت و گو با ایلنا مطرح شد؛

مرگ 2 هزار و 800 نفر یادگار تلخ کرونا در استان اردبیل / شناسایی 4 بیمار جدید در شبانه‌روز گذشته

asdasd
کد خبر : ۱۲۳۰۸۴۰

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی اردبیل گفت: متاسفانه از آغاز شیوع کرونا تاکنون 2 هزار و 800 نفر از هم استانی ها جان خود را از دست داده‌اند.

علی محمدیان اردی در گفت و گو با خبرنگار ایلنا، در خصوص دغدغه های علوم پزشکی استان اردبیل بیان کرد: مهم‌ترین چالش در حوزه آموزش دانشگاه، افزایش پذیرش دانشجوی رشته های پزشکی است که امسال موظف به افزایش ۲۰ درصدی ظرفیت پذیرش دانشجو هستیم در حالیکه از نظر امکانات آموزشی در تنگنا هستیم.

وی افزود: در حال حاضر در حوزه درمان با ۱۲ بیمارستان، 2 هزار و 366 تخت بیمارستانی، ۱۰۵ تخت آی سی یو، ۵۱ تخت سی سی یو، ۸ تخت آی سی یو اطفال، ۳۵ تخت آی سی یو نوزادان و ۱۱۳ تخت دیالیز در خدمت هم استانی ها هستیم. در زمینه آمار تخت بیمارستانی از شاخص کشوری پایین تر هستیم.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی اردبیل ادامه داد: بیماری کرونا باعث آسیب شدید به زیرساخت‌های تجهیزاتی، ساختمانی، اعتباری و نیروی انسانی دانشگاه شد بطوریکه بعنوان مثال، دستگاه سی تی اسکنی که قرار بود در طول ۱۵ سال ۱۰۰ هزار سی تی اسکن انجام دهد در طول دو سال حدود ۱۰۵ هزار سی تی اسکن انجام شد.

محمدیان اردی اذعان کرد: در طول دو سال شیوع کرونا، حدود ۶۳۶ هزار مراجعه سرپایی، حدود ۲۸۰۰ فوتی، حدود ۳۰۰ هزار ترخیصی، حدود ۳۴ هزار بستری و حدود ۱۲۵ هزار آزمایش PCR انجام شده که بدلیل همین بیماری، شاخص‌های بهداشتی درمانی در طول دو سال افت پیدا کرد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود در رابطه با آخرین وضعیت شیوع بیماری کرونا در استان بیان کرد: در شبانه روز گذشته 4 بیمار کرونایی شناسایی و بستری شده و خوشبختانه 7 بیمار نیز با وضعیت بهبود نسبی از مراکز درمانی استان ترخیص شدند؛ مورد فوتی ناشی از کرونا نیز در مدت یادشده گزارش نشده است.

این مسئول گفت: در حال حاضر 13 بیمار کرونایی در بیمارستان های استان بستری هستند که از این تعداد وضعیت 7 بیمار وخیم است که در بخش آی سی یو تحت درمان هستند.

انتهای پیام/
رشید عبدالحسینی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز