خبرگزاری کار ایران

مدیرکل میراث فرهنگی استان خبر داد؛

آغاز مرحله جدید ساماندهی دولتخانه صفوی قزوین

asdasd
کد خبر : ۱۲۳۰۷۱۴

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان قزوین از آغاز مرحله جدید ساماندهی و مرمت دولت‌خانه صفوی قزوین خبر داد.

به گزارش ایلنا ، علیرضا خزائلی با اعلام این خبر گفت: مجموعه دولتخانه صفوی یکی از مهم‌ترین محوطه‌های تاریخی–فرهنگی شهر قزوین است که در دل بافت تاریخی این شهر واقع شده و ساماندهی و مرمت بخش‌های آسیب دیده این اثر ارزشمند برای حفظ و نگهداری آن از اولویت‌های اصلی این دستگاه به شمار می‌رود که مورد حمایت مسئولان استان نیز هست و در سفر اخیر رئیس جمهور به قزوین هم بر آزادسازی، ساماندهی و مرمت آن تاکید شده است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان قزوین افزود: به‌دنبال اقدام‌های مرمتی صورت گرفته در این مجموعه تاریخی در سنوات گذشته در مرحله جدید ساماندهی و مرمت آن بندکشی و استحکام‌بخشی دیواره‌ها و اجرای کانال رطوبتی رواق صفوی موجود در حیاط زندان این مجموعه تحت نظارت کارشناسان فنی این اداره‌کل در حال انجام است.

وی با بیان اینکه برای انجام اقدام‌های مرمتی در این مرحله چهار میلیارد ریال اعتبار پیش‌بینی شده یادآور شد: در سال گذشته نیز کف‌سازی محوطه دولتخانه و مرمت ارسی‌های شرقی و غربی طبقه بالا و شیرسر منقوش قاجاری بخشی از ضلع‌شمالی بنای تاریخی کاخ چهلستون در این مجموعه نیز انجام شد.

خزائلی احیاء و باززنده‌سازی مجموعه دولتخانه صفوی قزوین را از پروژه‌های مهم و اولویت دار این اداره‌کل خواند و تصریح کرد: امیدواریم با مرمت و ساماندهی بخش‌های آسیب‌دیده این مجموعه با شکوه تاریخی بتوانیم گام موثری در مسیر حفاظت و نگهداری از آن برداریم.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز