خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل هلال احمر استان عنوان کرد؛

ارائه بیش از چهار میلیارد خدمات دارو درمان برای مددجویان هلال احمر قزوین

asdasd
کد خبر : ۱۲۳۰۳۳۱

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان قزوین گفت: در سال ۱۴۰۰ در حوزه مدد کاری و برای دارو و درمان ۴ میلیارد ۸۷۰ میلیون پرداخت شد و داروخانه قزوین حزء دو داروخانه برتر کشور بود، همچنین در سال جاری ۳ هزار و ۷۰۰ بسته معیشتی اهدا شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، حسن آصفی در نشست خبری با اصحاب رسانه که صبح امروز به مناسبت هفته هلال احمر و صلیب سرخ در سالن جلسات هلال احمر برگزار شد، گفت: در نتیجه سفر رئیس جمهور به استان ۳۰ میلیارد اعتبار برای پروژه انجیلاق و ۱۰ میلیارد هم برای تکمیل سایر پایگاه‌های استان تخصیص داده شد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان قزوین ادامه داد: در سفر کولیوند به استان هم ۵۰ میلیارد از بودجه ملی جمعیت برای پروژه انجیلاق تخصیص داده شد که با این دو اعتبار می‌توان این پروژه را تکمیل کرد که به عنوان مرکز پشتیبانی امداد و نجات جزء ضروریات استان به شمار می‌آید؛ چرا که در حال حاضر مرکز امداد و نجات با قرار داشتن در داخل شهر و در نزدیکی پل‌های شهری در زمان بحران نمی‌تواند به سرعت امداد رسانی را انجام دهد و دارای مشکلات پدافندی است.

وی بیان کرد: سفیران بشر دوستی از طرح‌های مهمی بود که از طرف قزوین پیشنهاد شد و بین المللی شدن آن از طرف فدراسیون مصوب شده است و به همین منظور همایشی به صورت بین المللی برگزار خواهد شد و تحقق این امر با تکیه بر بشردوستی، به اصلاح نگاه‌های موجود نسبت به اسلام کمک خواهد کرد.

این مسئول افزود: پروژه "رفیق خوشبخت ما" با پیشنهاد استان قزوین عملی شد و به جمعیت هلال احمر پیشنهاد دادیم در کنار اجرای آن در سطح ملی در سطح جهانی هم مطرح کنیم و در همین راستا دبیرخانه این طرح در قزوین تشکیل شد.

آصفی اظهار کرد: امروز ۹۰ خانه هلال در سطح استان فعال است و توسعه آن‌ها در دستور کار قرار دارد و خانه‌های هلال می‌توانند خیرین را ساماندهی کنند، به طوری که هر مجموعه خیرین برای یک محله کم برخوردار اختصاص داده شوند.

وی ادامه داد: روزهای یکشنبه و دوشنبه بیمارستان صحرایی در شهر الوند مستقر هستند همچنین تیم درمان و سحر و شناسایی افراد و داوطلبان هم در این محل فعالیت خواهند داشت.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان قزوین بیان کرد: رشته مددکاری اجتماعی پس از بحران با محوریت موسسه علمی و کاربردی هلال احمر در مقطع کارشناسی به تایید وزارتخانه رسید، دو رشته جدید دیگر با عنوان دیپلماسی بشر دوستی هم به تایید آموزش عالی رسیده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز