خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان:

سرعت اجرای طرح آبرسانی به استان افزایش می‌یابد

asdasd
کد خبر : ۱۲۳۰۲۳۰

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان همدان گفت: با افزایش ماشین‌آلات و کارگاه‌های اجرایی از سوی پیمانکار روند اجرای پروژه انتقال آب از سد تالوار به همدان سرعت می‌یابد.

به گزارش ایلنا از همدان، محمد ضروری در حاشیه بازدید از سد تالوار و پروژه انتقال آب این سد به همدان که با حضور معاون تلفیق و امور تنظیم‌گری شرکت مدیریت منابع آب ایران، استاندار و جمعی از مسئولان استان همدان انجام شد افزود: با حمایت های استاندار، اتحاد همه مسئولان و همکاری قرارگاه خاتم الانبیاء (ص) به عنوان پیمانکار پروژه، امیدواریم طرح آبرسانی به همدان از سد تالوار به زودی به مرحله بهره برداری برسد.

وی اظهار داشت: عملیات اجرایی این طرح در سال ۱۳۸۶ آغاز شد اما به دلیل برخی مشکلات و مسائل مالی به نتیجه نرسیده بود که با همت وزارت نیرو و دولت سیزدهم اجرای هرچه سریع تر این طرح در دستور کار قرار گرفته است.

ضروری تصریح کرد: مشکل کمبود لوله و خرید ورق از کارخانه فولاد مبارکه از موانع این پروژه بود که با پیگیری ها و دستور وزیر رفع شده و در روزهای آینده بخش زیادی از محموله مورد نیاز به پروژه تزریق می‌شود. 

وی با اشاره به اینکه عملیات انتقال، فرایند پیچیده و به طور کامل فنی است، افزود: سد تالوار وضعیت آبی خوبی دارد و اکنون با داشتن ۱۳۰ میلیون متر مکعب آب، شرایط مناسبی در راستان تامین آب منطقه دارد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان همدان خاطرنشان کرد: مراحل ساخت ایستگاه پمپاژ شماره سه این طرح به اتمام رسیده و ایستگاه های شماره یک و ۲ نیز در مرحله ساخت قرار دارد. 

وی ادامه داد: در رابطه با تامین پمپ‌های مورد نیاز قرارداد چهار ماهه منعقد شده بود که با پیگیری صورت گرفته و دستور وزیر عملیات خرید و نصب نیز شتاب گرفت و قرارداد خرید و نصب سوله‌های مورد نیاز هم تنظیم شده است. 

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان همدان گفت: در قسمت‌های مختلف سد و پایین دست آن مانند تصفیه خانه، ایستگاه های پمپاژ و حفاری و انتقال اکیپ‌ها مشغول کار هستند و قرارگاه خاتم الانبیا(ص) با توان و امکانات خود فعال است.

طرح انتقال آب از سد تالوار زنجان به همدان به طول ۱۴۰ کیلومتر از مصوبات سفر رهبر معظم انقلاب اسلامی در سال ۱۳۸۳ به استان همدان است که با اجرای این طرح آب دراز مدت ۱۲ شهر همدان، جورقان، مریانج، بهار، صالح آباد، لالجین، قهاوند، مهاجران، فامنین، کبودراهنگ، گل تپه و شیرین سو و ۱۵۹ روستا و پایگاه هوایی شهید نوژه همدان تامین می شود.

سد تالوار با گنجایش ۵۰۰ میلیون متر مکعب در بخش چنگ‌الماس شهرستان بیجار استان کردستان و در مجاورت مرز استان‌های همدان و زنجان با هدف افزایش سطوح زیر کشت و تولید کشاورزی، توسعه صنایع وابسته به کشاورزی، اشتغالزایی و پیشگیری از مهاجرت بی‌رویه روستاییان، افزایش متوسط درآمد کشاورزان، ایجاد شرایط توسعه و رشد بخش‌های مختلف اقتصادی و جلوگیری از سیل و مهار طغیان رود خانه تالوار ساخته شده است.

حق آبه استان همدان از این سد در ابتدا ۶۵ میلیون متر مکعب بوده که اکنون به ۱۶ میلیون متر مکعب رسیده است. این سد آب مورد نیاز هفت هزار و ۵۰۰ هکتار از اراضی دشت خورخوره در شهرستان بیجار استان کردستان راتامین می کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز