خبرگزاری کار ایران

درگفت وگو با ایلنا مطرح شد:

۳۰ درصد تولید گندم کشور از زمین تا سفره هدر می‌رود

asdasd
کد خبر : ۱۲۳۰۲۰۷

رئیس بنیاد ملی گندمکاران کشور گفت: ۳۰ درصد تولید گندم از زمین تا سفره هدر می رود و مسئولین کشوری باید عزم جدی برای رفع این مشکل داشته باشند.

علیقلی ایمانی درگفت وگو با ایلنای گلستان اظهارکرد: متاسفانه ۳۰ درصد گندم کشور هدر می رود که عمده آن در قسمت های حمل ونقل به شکل های مختلف، انبارداری، نانوایی، نان و دور ریز شاهد چنین اتقاق هایی هستیم وسالانه چیزی حدود ۳ میلیون تن گندم هدر می‌رود.

وی ادامه داد: باحذف ارز ترجیحی که اتفاق افتاده ما در همه زمینه‌ها انتظار داریم جلوی ضایعات گرفته شود و کماکان باید اصلاح ساختار را در دستور کار داشته باشیم.

ایمانی بیان کرد: باید به کشاورزان آموزش های لازم داده شود، در زمینه حمل ونقل، کامیون ها چادر داشته باشند که گندم ریزش نداشته باشد که با کاهش ضایعات به اقتصاد کلان کشور هم کمک شود.

وی بیان کرد: پیش بینی میکنیم با خشکسالی هایی که داشتیم امسال حدود ۱۰ میلیون تن گندم در کشور برداشت شود و همچنین احتمالا حدود ۳ میلیون تن گندم هم وارد کنیم.

وی گفت: سالیانه  درکشور۶ میلیون هکتار گندم کشت می شود که ۴ میلیون هکتار آن دیم و ۲ میلیون هکتار آن آبی است. همچنین نرخ تضمینی خرید گندم برای سال زراعی ۱۴۰۱ کیلویی ۱۱هزار و ۵۰۰ تومان تعیین شده و نرخ گندم کیلویی ۱۰ هزار تومان و هزار تومان هم جایزه‌ تحویل است که دولت برای کشاورزان در نظر گرفته است.

رئیس بنیاد ملی گندمکاران کشورخاطرنشان کرد: با تدابیرانجام شده درکشت قراردادی  وکاهش قیمت نهاده ها در تولید گندم رشد خوبی نسبت به سال گذشته خواهیم داشت.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز