خبرگزاری کار ایران

شهردار تهران:

همکاری شورای عالی استان‌ها و مجمع شهرداران کلان‌شهرها منجر به ارتقاء جایگاه مدیریت شهری می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۲۲۹۸۶۱

زاکانی با بیان اینکه همکاری شورای عالی استان‌ها و مجمع شهرداران کلان‌شهرها منجر به ارتقاء جایگاه مدیریت شهری می‌شود گفت: امضای تفاهم‌نامه باعث می‌شود بتوانیم از امکانات و ظرفیت های هم استفاده کنیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا، علیرضا زاکانی رئیس مجمع شهرداران کلان‌شهرهای ایران و شهردار کلانشهر تهران که صبح امروز برای امضای تفاهم‌نامه همکاری میان شورای عالی استان‌ها و مجمع شهرداران کلان‌شهرهای ایران در جریان پنجمین اجلاس شورای عالی استان‌ها در ساختمان قدیم مجلس حضور یافته بود با اشاره به امضای این تفاهم‌نامه گفت: موضوع تفاهم‌نامه برای همکاری و استفاده از راه‌های آسان‌تر در راستای تحقق اهداف انقلاب اسلامی بود.

وی افزود: آنچه‌که امروز محل نزاع ما با دشمنان است، موضوع کارآمدی و ناکارآمدی و موضوع امید و ناامیدی مردمی است که یکی از پایه های شکل گیری انقلاب اسلامی است.

زاکانی تصریح کرد: دشمن به ناحق تلاشش را به این معطوف کرده است که وصله نچسب ناکارآمدی با پیشانی جمهوری اسلامی بچسباند و در این مسیر هم تبلیغات گسترده‌ای انجام می‌دهد.

شهردار تهران اظهار داشت: در این میان ۲ چیز برعهده ماست. اولی جهاد تبیین است برای بازگویی اتفاقات رخ داده در این ۴۳ سال و مورد دوم سرعت بخشی به رفع نیازها و پیشرفت کشور و از میان برداشتن نواقص است.

رئیس مجمع شهرداران کلان‌شهرهای ایران افزود: جهاد تبیین رساترین پیام ماست که باید با به جد پیگیر آن باشیم. در بخش امیدآفرینی ما راهی جز خدمت و بالا بردن سرعت پیشرفت نداریم.

وی با بیان اینکه تحقق این ابعاد جز با تشریک مساعی و مشارکت محقق نمی‌شود توضیح داد: ما در مدیریت کلانشهر تهران جنس مدیریتی خود را بر اساس مشارکت تنظیم کردیم. بر این اساس با نهادهای انقلابی، نخبگان کشور و مردم این هم افزایی را با افزایش مشارکت تبیین کنیم.

زاکانی اظهار داشت: تفاهم‌نامه‌های همکاری یک موضوع جدی برای اشتراک همکاری است. همچنین راه اندازی قرارگاه‌های جهادی راه دیگری برای توسعه این همکاری‌ها برای پیشرفت کشور است.

شهردار کلانشهر تهران اظهار کرد: برای مثال در حوزه هوای پاک تهران ۲۳ دستگاه مسئول هستند که می‌توانند با همکاری این مشکل را حل کنند یا با کنار نشستن تقصیر را گردن دیگری بیندازند.

وی بیان کرد: یکی از نقاط برجسته‌ای که در قانون اساسی به آن اشاره شده و اصل ۱۰۲ در این موضوع تدبیر کرده و راهنمای ما قرار گرفته موضوع شورای عالی استان‌ها و تکالیفی که بر عهده آن قرار داده است.

رئیس مجمع شهرداران کلان‌شهرهای ایران ادامه داد: از سوی دیگر مجمع کلان‌شهرها که بالای ۵۰۰ هزار شهروند را در خود جا داده‌اند و ارتباط مستمر بین این دو جایگاه و در اختیار هم قرار دادن ظرفیت‌های هر یک به دیگری می‌تواند موتور محرکه کشور باشد.

وی خاطرنشان کرد: شوراها با ۲۰ سال تاخیر متولد شد و این سبب شد اصولی که در قانون اساسی به شوراها پرداخته شده بود در اختیار نهادهای دیگر قرار گرفت و عملا شوراها و شهرداری‌ها در آن نقطه اساسی خود قرار نگرفته‌اند.

زاکانی اضافه کرد: اصلی که بتواند شوراها را در جایگاه خود قرار دهد و از طرفی نمایندگان این شورا بتوانند شهرداری‌ها را به درستی حمایت کنند مشارکت و همکاری از طریق شورای عالی استان‌ها و مجمع کلان‌شهر هاست.

شهردار تهران بیان داشت: امروز برای ما روز بسیار مبارکی است و کمال تشکر را داریم که این تفاهم‌نامه به امضا رسید تا یک همکاری جدی شکل بگیرد و بتوانیم امکانات هم را در اختیار یکدیگر قرار دهیم.

رئیس مجمع شهرداران کلان‌شهرهای ایران تصریح کرد: مرکز مطالعاتی شهرداری‌ها در اختیار شورای عالی استان‌ها برای تدوین طرح‌ها قرار گیرد و از سوی دیگر امکانات و اختیارات شورای عالی استان‌ها در راستای بهبود وضعیت مدیریت شهری بکار گرفته شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز