خبرگزاری کار ایران

یک مسئول خبر داد؛

همایش ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در شیراز برگزار می شود

asdasd
کد خبر : ۱۲۲۹۶۰۰

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس گفت: همایش ترویج فرهنگ ایثار و شهادت چهارم خردادماه در شیراز برگزار خواهد شد.

به گزارش ایلنا، سردار سعید کوشکی جهرمی در نشست خبری برگزاری همایش ترویج فرهنگ ایثار و شهادت که به صورت مشترک با دانشگاه  آزاد اسلامی شیراز برگزار شد، عنوان کرد: درواقع ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و ارزش های برآمده از دفاع مقدس در توسعه و ترویج فرهنگ ایرانی و اسلامی باید به کار برد.

وی با اشاره به اینکه  در معرض سنگین ترین تهاجم شناختی و رسانه ای قرار گرفته ایم، تصریح کرد: این همایش می تواند الگوی علمی قابل قبول برای صاحبان علم و رسانه ایجاد کند و با توجه به پیشرفت علمی و تکنولوژی  بتوانیم این الگو و فرهنگ را منتقل کنیم.

کوشکی ادامه داد: در جهاد تبیین اگر بتوانیم از الگوهای زنده، پویا و اثرگذار دفاع مقدس استفاده کنیم قطعا مانند 40 سال گذشته که  در مواجه  با تهاجم استکبار موفق بودیم در این حوزه باز موفق خواهیم شد.

وی با بیان اینکه این همایش سال گذشته شروع شده است و دانشگاه  آزاد شیراز در آن پیش قدم بوده است، بیان کرد: امروز همایش ترویج فرهنگ ایثار و شهادت با 40 محور اعلام شدو حدود 212 مقاله به دبیرخانه ارسال شده است.

دبیر علمی همایش ترویج فرهنگ ایثار و شهادت با اشاره به ارزیابی و بررسی مقالات ارسال شده گفت: در واقع با تلاش های علمی صورت گرفته در این حوزه به ترویج فرهنگ ایثار و شهادت کمک می شود.

وی با بیان اینکه فارس با 270هزار ایثارگررتبه سوم، 15هزار شهید رتبه چهارم و42 هزار جانباز رتبه دوم و 2 هزار و 200 دارد، بیان کرد: ترویج  فرهنگ ایثار و شهادت در منویات رهبری اشاره شده است و به ویژه جایگاه زنان در ترویج  این فرهنگ بی بدیل است.

کوشکی با بیان اینکه سردار دلها حاج قاسم سلیمانی با تاسی از الگو دفاع مقدس به دفاع  از حرمین در کشور سوریه و عراق پرداخت، ابراز کرد: دراین دفاع حرمین را از چنگال استکبار  و داعش وحشی خارج کرد و این الگوی دفاع مقدس باعث شد که جوانان با جان و دل شرکت  و با انگیزه ازکشور دفاع کنند. مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس با اشاره به اینکه فضای مجازی در عین اینکه تهدید است اما اگر به درستی استفاده شود بزرگترین سرمایه خواهد بود، عنوان کرد: نقش دفاع مقدس در ترسیم فرهنگ ایثار و شهادت و جایگاه مکتب شهید سلیمانی در ترویج  فرهنگ ایثار و شهادت جهانی شد.

به گفته کوشکی قدعلم کردن در برابر استکبار با تاثیرپذیری از فرهنگ ایثار و شهادت است که در این خصوص باید همایش را به نحو احسن برگزار کنیم.

رئیس دانشگاه  آزاد اسلامی واحد شیراز با اشاره به اینکه همایش ترویج فرهنگ ایثار و شهادت برای نخستین بار به صورت برنامه مشترک با اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس و مجموعه دانشگاه آزاد اسلامی برگزار می‌شود ، عنوان کرد: این همایش فتح بابی در خصوص بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی است و دانشگاه آزاد اسلامی به طور مشخص ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در دانشگاه را مدنظر دارد.

محمدرضا قائدی خاطرنشان کرد: تلاش داریم که به سمت مقالات و پایان‌نامه‌هایی در مقاطع تحصیلات  تکمیلی برویم که موضوعات آنها به مسئله فرهنگ ایثار و شهادت اختصاص داده شده باشد.

 وی  با اشاره به اینکه در این همایش نشست تخصصی نیز خواهیم داشت، ابراز کرد: از متخصصان حوزه فرهنگ ایثار و شهادت به صورت استانی و ملی دعوت می شود تا  چشم انداز و سند راهبردی داشته باشیم. قائدی با اشاره به اینکه این همایش شامل سه محور می شود،  یادآور شد: محور اول سخنرانی کلیدی و افتتاحیه ، محور دوم ارائه مقالات برتر که به همایش ارسال شده است و بخش سوم نیز نشست تخصصی و اختتامیه جشنواره خواهد بود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز