خبرگزاری کار ایران

برگزاری همایش بزرگداشت فردوسی و پاسداشت زبان فارسی در سیستان وبلوچستان

asdasd
کد خبر : ۱۲۲۹۳۹۷

مدیر کل فرهنگ وارشاداسلامی از برگزاری بزرگداشت حماسه سرای بزرگ ایرانی ،حکیم ابوالقاسم فردوسی وپاسداشت زبان وادب پارسی در سیستان وبلوچستان خبر داد.

به گزارش ایلنا حسین مسگرانی با اشاره به برگزاری همایش بزرگداشت حماسه‌ سرای بزرگ ایرانی حکیم ابوالقاسم فردوسی و پاسداشت زبان فارسی دراکثر شهرهای استان گفت: زبان وادب پارسی شناسنامه،هویت ومعرف ایرانیان  وشاهنامه گنجی گرانبها که سرشار از حکمت واندیشه های والای دینی وانسانی را ارائه کرده و باید معرفی شود.

وی افزود: در راستای نامگذاری این روز ارزشمند باید کوشید تادر عصر تهاجم بیگانگان این میراث وتمدن فرهنگی وتاریخی ایرانی اسلامی همچنان به نسل های آینده معرفی شوند.

مسگرانی  با تاکید به معرفی جایگاه رفیع فردوسی که احیا کننده زبان وادب پارسی است ،ادامه داد: به منظور این بزرگداشت این اداره کل برنامه هایی در مرکز استان وسایر شهرها با برگزاری شاهنامه خوانی، نقالی، تجلیل از مفاخرفرهنگی وهنری استان ویژه برنامه هایی برگزار خواهد کرد.

وی ضمن دعوت از مردم ومسئولین افزود: غنی ترین گنجینه زبان فارسی شاهنامه است ، لذا باید خانواده های ایرانی برای معرفی این کتاب این امانت داری را به نسل و فرزندان خود بسپارند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز