خبرگزاری کار ایران

معاون امور اراضی اداره کل منابع طبیعی استان خبر داد؛

اخذ سند تک برگ برای 8 میلیون و 600 هزار هکتار عرصه های طبیعی سمنان

asdasd
کد خبر : ۱۲۲۹۳۰۰

معاون حفاظت و امور اراضی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان گفت: در حال حاضر 9 میلیون و 430 هزار هکتار عرصه منابع طبیعی دارد که تاکنون 8میلیون و 800 هزار هکتار عرصه‌های طبیعی استان در سامانه کاداستر ثبت و برای 8 میلیون و 600 هزار هکتار سند تک برگ اخذ شده است.

به گزارش ایلنا از سمنان، حمیدرضا عبدوس معاون حفاظت و امور اراضی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان با اشاره به اهمیت ثبت عرصه‌های منابع طبیعی در سامانه کاداستر، گفت: با توجه به برنامه ریزی صورت گرفته تا پایان اردیبهشت سال جاری برای سطح باقیمانده از اراضی ملی و دولتی اسناد کاداستری صادر گردد.
وی ادامه داد: با حضور ادارات منابع طبیعی وثبت اسناد شهرستان های سمنان، سرخه و مهدیشهر مشکلات   پلاک های باقیمانده مورد بحث و بررسی قرار گرفت و مقرر شد در اسرع وقت نسبت به صدور اسناد آن اقدام گردد.
حمیدرضا عبدوس اظهار کرد: با تلاش اداره‌ کل منابع طبیعی و آبخیزداری و اداره کل ثبت اسناد و املاک استان 98 درصد از اراضی ملی سمنان در سامانه کاداستر ثبت شده‌اند.
وی افزود: استان سمنان در حال حاضر 9 میلیون و 430 هزار هکتار عرصه منابع طبیعی دارد که تاکنون 8 میلیون و 800 هزار هکتار عرصه‌های طبیعی استان در سامانه کاداستر ثبت و از این میزان برای مساحت 8 میلیون و 600 هزار هکتار معادل 98 درصد سند تک برگ اخذ شده است.
معاون حفاظت و امور اراضی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان تصریح کرد: 2 درصد باقیمانده مشکل قانونی داشته که اداره‌ کل منابع طبیعی استان با هماهنگی اداره ثبت اسناد در حال رفع مشکل آنها است.
عبدوس با اشاره به اهمیت ثبت عرصه‌های منابع طبیعی در سامانه کاداستر بیان کرد: سنددار کردن اراضی ملی، تقویت ارکان صیانتی اراضی ملی و دولتی، ممانعت از صدور اسناد در محدوده‌های ملی و دولتی به نام اشخاص و اعلام حاکمیت قاطع دولت را به همراه دارد و مشکلات اشخاص در زمینه مالکیت اراضی نیز با کاداستر کردن اراضی ملی رفع می‌شود.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز