خبرگزاری کار ایران

دستگیری متخلفان صید غیر مجاز ماهی در گیلان

asdasd
کد خبر : ۱۲۲۹۲۶۴

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست گیلان گفت: پیرو انتشار فیلم صید غیرمجاز ماهی به وسیله عده‌ای از صیادان صید غیرمجاز در رودخانه محسن آباد بندرکیاشهر، این متخلفان در کوتاهترین زمان ممکن دستگیر و به دستگاه قضایی معرفی شدند.

به گزارش ایلنا از رشت،فرمانده یگان حفاظت محیط زیست گیلان با اعلام این خبر گفت: به دنبال انتشار صید غیرمجاز و غیرقانونی ماهی توسط شماری از متخلفان صید در رودخانه سفیدرود در منطقه محسن آباد بندر کیاشهر با رصد و پایش یگان حفاظت محیط زیست استان گیلان، در عملیاتی غافلگیرانه این صیادان غیرمجاز شناسایی و دستگیر شدند.

اسماعیل حسین‌پور اظهار داشت: متخلفان دستگیر شده با تنظیم سه فقره شکایت از طرف یگان حفاظت محیط زیست استان گیلان و اداره حفاظت محیط زیست شهرستان آستانه اشرفیه برای پیگیری‌های قانونی و برخورد قاطع با متخلفان به مراجع قضایی معرفی شدند.

وی میزان خسارت وارد آمده از این متخلفان صید و شکار به محیط زیست را پانصد و ۲۰ میلیون ریال برآورد کرد.

اداره کل حفاظت محیط زیست گیلان همچنین امیدوار است با برخورد قاطع دستگاه قضایی با متخلفان صید و شکار از این پس شاهد کاهش اینگونه آسیب به محیط زیست استان باشیم.

رودخانه سفیدرود شاهرگ حیاتی و حفاظت شده جنوب دریای کاسپین و از زیستگاه‌های بسیار مهم ماهیان استخوانی و خاویاری است که در مصب خود در قلب پارک ملی بوجاق کیاشهر، به دریا می‌پیوندد. این رودخانه در فصل مهاجرت و زادآوری آبزیان محل زندگی انواع سفید ماهیان، کپور ماهیان، ماهیان خاویاری و سایر زیستمندان با ارزش دریایی است. هر گونه صید در این رودخانه ممنوع می‌باشد و با متخلفان برابر قوانین برخورد خواهد شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز