خبرگزاری کار ایران

معاون علوم پزشکی قزوین:

37 درصد اتباع کشور افغانستان در قزوین واکسن سرخک دریافت کردند

asdasd
کد خبر : ۱۲۲۸۹۸۱

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی قزوین گفت: با توجه به خطر سرخک واکسیناسیون اتباع کشور افغانستان که بالای ۳۰ سال هستند در دستور کار قرار گرفت و تا کنون در مجموع ۳۷ درصد این افراد در کل استان واکسینه شده‌اند و این آمادگی وجود دارد که در هر جا اعلام شود واکسیناسیون انجام شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، جلال رحمانی در نشست خبری با اصحاب رسانه که ظهر امروز به مناسبت هفته سلامت در سالن جلسات علوم پزشکی برگزار شد، گفت: جوانی جمعیت امروز موضوع مهمی است، درحال حاضر جمعیت ما رو به پیری است و میزان باروری در جامعه ما از ۳.۶ در دهه ۶۰ به ۱.۷ رسیده است و متاسفانه جمعیت متولد جایگزین جمعیت قبلی نمی‌شود.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی قزوین ادامه داد: در راستای ورود رهبری به موضوع و تصویب قانون مرتبط با جوانی جمعیت در مجلس، در استان قرارگاه جوانی جمعیت شکل گرفت.

این مسئول افزود: سالانه حدود یک میلیون تولد داریم که اگر بخواهیم وضعیت را حفظ کنیم باید متولدین را به دو و نیم میلیون در سال برسانیم که امری سخت اما امکانپذیر است.

وی عنوان کرد: متاسفانه افراد دارای تمکن مالی فرزند کمی دارند و این نشان می‌دهد در رابطه با فرزند آوری صرفا موضوع معیشت مطرح نیست و نیاز به فرهنگسازی داریم.

رحمانی اظهار کرد: از اسفند ۱۳۹۹ واکسیناسیون در استان آغاز شده و تاکنون ۹۶ درصد افراد بالای ۱۲ سال یک دوز واکسن دریافت کرده‌اند، ۸۹ درصد دوز دوم و ۳۳ درصد هم دوز سوم را دریافت کرده‌اند که این میزان در افراد بالای ۱۲ سال ۴۲ درصد است.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی قزوین بیان کرد:  در سال گذشته توسط معاونت بهداشت ۱۰۳ هزار و ۸۳۰ بازدید صورت گرفته که به ۱۴ هزار و ۷۹۲ اخطار، یک‌هزار و ۲۳۷ مورد ارجاع به مراکز قضایی و ۱۳۲ مورد پلمب منجر شده است.

وی در زمینه غذای سالم گفت: برنامه‌هایی را در راستای غذای سالم از مزرعه تا سفره در استان به صورت پایلوت در حال انجام است، البته طبخ سالم غذا هم دارای اهمیت است که باید مورد توجه قرار گیرد.

این مسئول عنوان کرد: در رابطه با مصرف مواد غذایی سنتی و نمک دریایی هم این باور غلط وجود دارد که این‌ها بهتر از مواد صنعتی و نمک ید دار است این در حالی است که از نظر بهداشت این موارد مورد تایید نیستند.  

وی بیان کرد: در بخش بهداشت حرفه‌ای نظارت کامل به سلامت کارگران وجود دارد و ۸۰ درصد کارخانجات صنعتی دارای ناظر بهداشتی هستند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز