خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل سازمان مشاغل شهری مطرح کرد؛

مشهد الگوی ساماندهی کارگران در کلانشهرهای کشور

asdasd
کد خبر : ۱۲۲۸۵۱۴

مدیرعامل سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده‌های کشاورزی شهرداری مشهد گفت: مدیریت شهری مشهد الگویی برای ساماندهی کارگران در کشور ایجاد کرده‌ است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمد جواد مشیری، مدیر عامل سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فراورده‌های کشاورزی شهرداری مشهد گفت: در حال حاضر۱۲ ایست کار با هدف ساماندهی، هویت بخشی، بالا بردن شان و منزلت کارگر، کاهش آلودگی بصری در سطح شهر ایجاد شده است .

وی اظهار کرد: همچنین نیازهای اولیه مورد نیاز برای این کارگران مانند سرویس بهداشتی و سیستم سرمایش و گرمایش در این ایستگاه‌ها تعبیه شده است.

وی گفت: استفاده از ظرفیت ایست کار‌ها، همکاری با حوزه قضایی و نیروی انتظامی در راستای جمع آوری کارگرنما‌ها در محدوده ایست کار‌ها و همچنین به جهت پیشگیری از شیوع ویروس کرونا و رعایت اصول بهداشتی نیز تهیه دستگاه ضدعفونی دست، توزیع ماسک و اجرای طرح واکسیناسیون کرونا از دیگر اقدامات شهرداری مشهد برای ارائه خدمات به این قشر زحمتکش جامعه اعمال شده است.

مدیر عامل سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فراورده‌های کشاورزی شهرداری مشهد ادامه داد: سامان‌دهی کارگران گذری در ایستگاه‌های تعبیه شده باعث به کارگیری این کارگران شده و آسایشی نسبی بر زندگی آن‌ها برقرار کرده است.

مشیری ادامه داد: با سامان بخشی کارگران واقعی به واسطه این ایست کارها، معضلات مهم دیگری شناسایی شد که از مهم‌ترین آن می‌توان به حضور افراد کارگرنما و متکدّی در سطح شهر اشاره کرد که با هدف گدایی مدرن در خارج از محدوده ایست کار‌های ساماندهی باعث بر هم زدن نظم جامعه می‌شوند و آسیب‌های جبران ناپذیری را به اجتماع وارد می‌کنند.

وی اذعان داشت: کمک مستقیم به متکدیان علاوه بر اینکه آسیب‌های اجتماعی را افزایش می‌دهد، چهره شهر را نیز نازیبا کرده و این وضعیت بستری میشود تا این افراد پس از رفع نیاز مالی خود به کار‌های دیگر مانند توزیع مواد مخدر روی بیاورند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز