خبرگزاری کار ایران

توسط هلال احمر در سال گذشته انجام شد؛

امدادرسانی به بیش از 8 هزار نفر حادثه‌دیده در استان اردبیل / 30 هزار بسته بهداشتی در پیک‌های کرونا توزیع شد

asdasd
کد خبر : ۱۲۲۸۳۹۹

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان اردبیل از امدادرسانی به 8 هزار و 588 نفر بر اثر وقوع 417 فقره حادثه در سال گذشته در استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، عزت اله ضربی در نشست خبری با اصحاب رسانه که به مناسبت هفته هلال احمر برگزار شد از عضویت بیش از 15 هزار داوطلب در سامانه هلال احمر استان اردبیل خبر داد و گفت: البته تعداد ثبت نامی ها به روش سنتی و ثبت نشده در سامانه حدود 50 هزار نفر   است.

وی از امدادرسانی نیروهای هلال احمر به 417 فقره حادثه در سال گذشته در استان خبر داد و گفت: در این امدادرسانی ها 8 هزار و 588 نفر از خدمات امدادی بهره مند شده اند. همچنین در مدت یادشده یک هزار و 63 نفر از اسکان اضطراری پایگاه های امداد و نجات جاده ای استفاده کرده اند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان اردبیل در خصوص حمایت از افراد بی بضاعت ناتوان در تامین دارو و ملزومات پزشکی نیز بیان کرد: 4 میلیارد و 200 میلیون تومان برای حمایت از درمان 3 هزار و 728 بیمار در سال گذشته در استان هزینه شده و همچنین برای هر یک از این بیماران شرایط استفاده از 700 میلیون تومان وام بدون بهره قرض الحسنه نیز فراهم شده است.

ضربی از توزیع بیش از 30 هزار بسته بهداشتی در دوران شیوع کرونا توسط جمعیت هلال احمر در استان خبر داد و گفت: خوشبختانه اقدامات ارزشمندی در راستای مقابله با کرونا در استان انجام شد که از آن جمله می توان به راه اندازی 10 مورد بانک امانات تجهیزات پزشکی اشاره کرد که این امر با خدمات رسانی به یک هزار و 931 بیمار در قالب "کمپین نفس هدیه کنیم" شد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به خدمات ارائه شده در خانه های هلال اشاره کرد و افزود: در حال حاضر تعداد 198 خانه هلال در سطح استان وجود دارد که 20 خانه دیگر نیز در سالجاری به بهره برداری خواهد رسیدو این خانه ها عموما در مناطق روستایی جهت بهره مندی ساکنین مناطق کم برخوردار و محروم احداث شده اند.

این مسئول از برگزاری مانور درمان اضطراری و فعالیت کاروان سلامت در روزهای بیستم و بیست و یکم اردیبهشت ماه در استان خبر داد و گفت: این برنامه در یکی از روستاهای بخش هیر در اردبیل اجرایی خواهد شد که تجویز و ارائه رایگان دارو، معاینات رایگان پزشکی و همچنین توزیع بسته های معیشتی جزو سرفصل های مهم آن خواهد بود.

وی در پایان گفت: نمایشگاه توانمندی های هلال احمر برای آشنایی بیشتر مردم از خدمات ارائه شده در این جمعیت در هفته هلال احمر در بیشتر شهرستان ها برگزار خواهد شد؛ همچنین برنامه اهدای خون و پیاده روی دور دریاچه شورابیل و ارائه خدمات و مشاوره های رایگان در نمازجمعه از مهمترین برنامه های این هفته می باشند.

انتهای پیام/
رشید عبدالحسینی
رشید عبدالحسینی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز