خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان همدان:

پیش بینی 60 قطعه زمین برای استقرار واحدهای دانش بنیان در همدان

asdasd
کد خبر : ۱۲۲۷۶۳۴

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان همدان از پیش‌بینی 60 قطعه زمین برای استقرار واحدهای دانش‌بنیان در منطقه ویژه فناوری‌های برتر این استان خبر داد.

به گزارش ایلنا از همدان، محمدرضا بادامی اظهار کرد: با اعلام آمادگی شرکت‌های دانش‌بنیان با حداقل پرداختی نسبت به استقرار این شرکت‌ها در منطقه ویژه فناوری‌های برتر استان برای امر تولید اقدام خواهد شد.

وی در ادامه با اشاره به حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان‌ در بحث سخت‌افزاری و نرم‌افزاری، تصریح کرد: در رابطه با حمایت نرم‌افزاری، به متقاضیانی که مستعد دانش‌بنیان‌ها هستند از طریق مشاوران کمک خواهیم کرد که به سمت دانش‌بنیان شدن بروند.

این مقام مسئول افزود: در رابطه با کمک‌های سخت‌افزاری به شرکت‌های دانش‌بنیان و ایجاد زیرساخت‌ها نیز 60 قطعه زمین برای استقرار واحدهای دانش‌بنیان در منطقه ویژه‌ فناوری‌های برتر استان پیش‌بینی شده است.

این فرد مسئول همچنین با اشاره به 10 درصد تخفیف در واگذاری زمین برای استقرار شرکت‌های دانش‌بنیان در شهرک‌های صنعتی به‌عنوان مشوق، یادآور شد: قطعاً واحدی که دانش‌بنیان می‌شود، به سرچشمه اصلی تولید و فناوری رسیده و کمتر دچار شکست و تعطیلی خواهد شد و بنابراین باز شدن این عرصه به روی تولیدکنندگان به‌عنوان یک دیدگاه قوی می‌تواند واحدهای تولیدی را نجات دهد.

بادامی در ادامه افزود: استان همدان دارای 30 شهرک و ناحیه صنعتی و منطقه ویژه اقتصادی است که از این تعداد شهرک و ناحیه صنعتی تعداد 27 شهرک فعال و درحال بهره برداری بوده و سه مورد از شهرک‌ها هم درحال آماده‌سازی زیرساخت‌های خود برای مستقر شدن سرمایه‌گذاران هستند.

وی میزان مساحت اراضی شهرک‌ها و ناحیه صنعتی و منطقه ویژه اقتصادی استان همدان را درمجموع دو هزار و 900 هکتار برشمرد و تصریح کرد: درحال حاضر در 27 شهرک و ناحیه صنعتی و منطقه ویژه اقتصادی سطح استان همدان یک‌هزار و 300 واحد تولیدی به بهره‌برداری رسیده که از این تعداد واحد برخی بعد از راه‌اندازی غیر فعال و راکد شده‌اند.

بادامی مشکلات نقدینگی و تسهیلات بانکی، مشکلات شرکای واحدها با یکدیگر و تأمین‌ مواد اولیه را ازجمله موارد راکد و غیر فعال شدن واحدهای تعطیل شهرک‌های صنعتی استان همدان دانست و یادآور شد: دلایل تعطیلی و راکد شدن واحدهای فوق در ستاد تسهیل احصا شده و براساس این مشکلات و بررسی آن‌ها، راهکار مناسب نسبت به فعال شدن و احیای مجدد این واحدها اندیشیده خواهد شد.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز