خبرگزاری کار ایران

طرح برخورد با خودروهای شیشه دودی در همدان آغاز شد

asdasd
کد خبر : ۱۲۲۷۰۴۳

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی شهرستان همدان گفت: طرح برخورد و اعمال قانون خودروهای دارای شیشه دودی نامتعارف از در این شهرستان آغاز شده و متخلفان ۵۲ هزار تومان جریمه می شوند.

به گزارش ایلنا از همدان، سرهنگ فرخ جمالی افزود: دودی کردن شیشه‌های خودرو به بهانه جلوگیری از آسیب نور خورشید به بدنه داخلی خودرو صورت می‌گیرد در حالیکه شدت تابش نور خورشید در همدان به گونه‌ای نیست که نیاز به دودی کردن شیشه خودرو باشد.

وی با بیان اینکه دودی کردن شیشه‌ها میزان سوانح را افزایش می‌دهد خاطرنشان کرد: این اقدام موجب محدودیت دید راننده به ویژه در شب هنگام شده همچنین تسلط راننده به مجاور وسیله نقلیه و آینه ها برای دیدن خودروهای عبوری محدود و کم می شود.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی شهرستان همدان معیار دودی نبودن شیشه‌ها را تشخیص سرنشینان و راننده اتومبیل از فاصله نزدیک دانست و گفت: مغازه‌هایی که اقدام به نصب برچسب دودی بر روی شیشه‌ها می‌کنند مجاز به نصب برچسب های دودی غلیظ نیستند.

سرهنگ جمالی تاکید کرد: هشدارهای لازم به فعالان در مشاغل نصب برچسب دودی بر روی شیشه اتومبیل داده شده است و در صورت بی توجهی طبق هماهنگی‌های صورت گرفته با اداره اماکن انتظامی همدان، با آنها برخورد قانونی صورت می گیرد.

وی اظهار داشت: حساسیت پلیس نسبت به خودروهای عمومی، آژانس‌ها و اسنپ که نسبت به سوار کردن مسافران و جابجایی آنها اقدام می‌کنند بیشتر است و به منظور پیش‌گیری از بروز هر گونه خطری برای مسافر، طرح اعمال قانون خودروهای دارای شیشه دودی را با قوت بیشتری اجرایی می‌کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز