خبرگزاری کار ایران

با حضور مسئولان کشوری؛

اولین دهکده فناوری و نوآوری جهادکشاورزی در مشهد افتتاح شد

asdasd
کد خبر : ۱۲۲۶۷۵۷

اولین دهکده فناوری و نوآوری جهادکشاورزی با حضور معاونان وزیر کشاورزی و وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در مشهد افتتاح شد.

به گزارش ایلنا از مشهد، معاون وزیر جهاد کشاورزی و رئیس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی در مراسم افتتاح این دهکده گفت: جایگاه بخش کشاورزی در خراسان رضوی جایگاه رفیعی است و آنچه که اکنون کشاورزان در کنار حمایت از این بخش، به آن نیاز دارند، آموزش دقیق و کافی با توجه به شرایط کشت است. 

سید مجتبی خیام نکویی افزود: دلیل ورود ما به این حوزه، بحث امنیت غذایی مردم و کوچک شدن سفره مردم است ، ما به دنبال یک انفاق پایدار برای رفع نیاز هستیم.

وی ادامه داد: ما بیش از ۹۰ درصد روغن خوراکی موردنیاز کشور و دیگر موارد غذایی را وارد می‌کنیم، این در حالی است که جمعیت کشور از ابتدای پیروزی انقلاب تاکنون بیش از ۲ برابر، ولی تولیدات کشاورزی مانند گندم بیش از ۴ برابر شده است.

معاون وزیر جهاد کشاورزی و رئیس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی با تاکید بر اینکه باید به دنبال پاسخی برای این دوگانگی باشیم، افزود: پاسخ این سوال در فرمایشات مقام معظم رهبری است که تنها مسیر رسیدن به امنیت غذایی پایدار را دانش بنیان کردن مسیر دانستند.

معاون فناوری و نوآوری وزارت علوم تحقیقات و فناوری هم در این مراسم گفت: کسانی که صرفا فناوری را مدنظر داشته و از بازار بی اطلاع باشند، شکست در انتظار آنهاست. 

علی خیرالدین تاکید کرد: تامین امنیت غذایی با نوآوری و فناوری میسر است و این با اتحاد و علم و عمل انجام می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز