خبرگزاری کار ایران

یک مسئول:

بازسازی مناطق زلزله زده کوهرنگ 50 درصد پیشرفت داشته است

asdasd
کد خبر : ۱۲۲۶۴۸۵

معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن چهارمحال و بختیاری گفت: عملیات بازسازی واحد‌های مسکونی آسیب‌دیده از زلزله کوهرنگ تداوم دارد و تاکنون این طرح ۵۰ درصد پیشرفت داشته است.

به گزارش ایلنا، مهدی مرادی افزود: با مساعد شدن شرایط آب و هوا بازسازی مناطق زلزله‌زده سرعت بیشتری می‌یابد و پیش‌بینی می‌شود تا پایان تیرماه عملیات بازسازی تکمیل شود.

وی ادامه داد: پس از وقوع زلزله کوهرنگ در مهرماه سال گذشته بر اساس مصوبه دولت مقرر شد تا ۴۹۶ واحد شهری و روستایی به طور کامل بازسازی شوند و سه هزار و ۱۲۲ واحد نیز تعمیر و بهسازی شود.

معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان گفت: واحد‌هایی که نیاز به بازسازی کامل داشتند آواربرداری شده و عملیات ساخت و ساز این واحد‌ها در حال انجام است بطوری که تاکنون ۱۲ واحد به بهره‌برداری رسیده و احداث ۴۰ واحد مسکونی نیز تا سقف پیشرفت فیزیکی دارند.

مرادی افزود: بر اساس مصوبه هیات دولت مجموع اعتبار پیش‌بینی شده برای شهرستان کوهرنگ ۳۹۴ میلیارد تومان است که از این میزان ۱۳۶ میلیارد کمک بلاعوض است و تاکنون ۷۵ درصد آن تخصیص یافته و ۲۵۸ میلیارد تومان آن تسهیلات بانکی بوده است که ۱۰۰ درصد آن تخصیص یافته است.

وی سخت‌گذر بودن برخی روستا‌ها و نبود جاده دسترسی را یکی از علل کندی اجرای طرح دانست و گفت: این موضوع سبب شده تا حمل مصالح به برخی از روستا‌ها با دشواری انجام شود.

زمین‌لرزه ۵.۷ ریشتری ساعت ۶ و ۹ دقیقه صبح دوشنبه ۱۲ مهر سال ۱۴۰۰ مرز استان‌های چهارمحال و بختیاری و خوزستان حوالی چلگرد را لرزاند.

این زمین لرزه در ۳۳ کیلومتری چلگرد مرکز شهرستان کوهرنگ در استان چهارمحال و بختیاری و در عمق ۱۰ کیلومتری زمین رخ داده است. این زلزله اگر چه خسارت جانی در پی نداشت، اما ۶۰۰ میلیارد تومان خسارت به بخش‌های مردمی، زیربنایی و کشاورزی به چهارمحال و بختیاری وارد کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز