خبرگزاری کار ایران

برگزاری اولین جشنواره ملی زیبایی اسب اصیل ترکمن در نیشابور

asdasd
کد خبر : ۱۲۲۶۳۴۲

‌رئیس اداره ورزش و جوانان نیشابور گفت: رویداد جشنواره ملی زیبایی اسب اصیل ترکمن "جام خیام" برای اولین بار در تاریخ نیشابور انجام خواهد شد.

به گزارش‌ خبرنگار ایلنا، محسن کاوه اظهار کرد: این رویداد از تاریخ ٣٠ اردیبهشت ماه سال جاری در اردوگاه بین المللی کشوری شهید رجائی باغرود نیشابور برگزار می شود و اسب داران حرفه ای نژاد تخصصی ترکمن از سراسر کشور در این جشنواره به رقابت خواهند پرداخت. 

وی با بیان اینکه این رقابت توسط داوران بین المللی از کشورهای های روسیه و فرانسه داوری خواهد شد افزود: در سال‌های اخیر نیشابور در خصوص پرورش اسب‌های اصیل و حضور در رقابت های زیبایی، کورس و پرش اسب اصیل ترکمن حضور فعالی داشته و نظر مساعد و اعتماد و مجوز فدراسیون سوارکاری را در خصوص برگزاری رقابت‌های اسب ترکمن اخذ کرده است.

کاوه اعلام کرد: این‌ جشنواره با حمایت فرمانداری، نمایندگان مجلس شورای اسلامی، فولاد خراسان، اداره ورزش و جوانان، تیپ زرهی ٢١ امام رضا(ع)، جمعیت هلال احمر، اداره صمت، جهاد کشاورزی، میراث فرهنگی، علوم پزشکی، شهرداری و شورای شهر، شهرک های صنعتی نیشابور، خوراک دام مشهد مکمل، اگزوز خودرو خراسان، هیئت سوارکاری شهرستان، مجموعه آریا دشت و هتل امیران با حضور اسب داران کشور برگزار می‌شود.

‌رئیس اداره ورزش و جوانان نیشابور یادآور شد: پوستر این جشنواره طرح کاسه سفالی با نقش اسب کشف شده از اوایل دوره اسلام در نیشابور است که در موزه هنرهای آسیایی سانفرانسیسکو نگهداری می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز