خبرگزاری کار ایران

آغاز «نوزدهمین جشنواره گل محمدی» در نیاسر

asdasd
کد خبر : ۱۲۲۵۶۷۴

نوزدهمین جشنواره گل محمدی نیاسر با هدف معرفی مناطق توریستی کاشان، جذب گردشگر و افزایش رونق در کسب و کارهای مرتبط با صنعت گل و گلاب آغاز شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از کاشان، این جشنواره که با  همکاری شهرداری  و بخشداری نیاسر آغاز و مهم‌ترین هدف  آن معرفی مناطق توریستی  کاشان،جذب گردشگر و افزایش رونق در کسب و کارهای مرتبط با صنعت گل و گلاب است.

محمدشریف زارعی سرپرست فرمانداری ویژه کاشان در این مراسم ضمن تبریک روز جهانی کارگر و بزرگداشت مقام معلم گفت: کاشان به عنوان یکی از بی نظیر ترین شهرهای کشور است که در گوشه و کنار آن کشت گل محمدی انجام می شود.

 وی ادامه داد:نتیجه تلاش شبانه روزی کشاورزان عزیز شهرهای نیاسر، قمصر و بزرک معرفی کشور ایران تحت نام پایتخت گل دنیاست.

زارعی افزود: گل و گلاب یکی از نعماتی است که خداوند به شهر کاشان اعطا کرده و سابقه ۲۵۰۰ساله گلابگیری سبب شده ایران صادر کننده صنعت گل و گلاب به سایر کشورهای و دنیا نظیر ترکیه باشد.

سرپرست فرمانداری ویژه کاشان با اشاره به فعالیت دو هزار واحد گلابگیری در منطقه خاطر نشان کرد:امیدواریم با توجه به شعار سال مبنی بر  بهره مندی از شرکت های دانش بنیان، روش گلابگیری از سنتی به شیوه های علمی تر تبدیل شده تا در هزینه های تولید هم صرفه جویی شود.

زارعی تاکید کرد: هرچند ممکن است سطح زیر کشت گل محمدی در شهرهایی نظیر استان فارس بسیار بیشتر از شهرستان کاشان باشد، ولی رایحه و جنس گل کاشان بسیار مرغوب تر از سایر نقاط کشور است .

وی با بیان اینکه موسم گل کاشان از نخستین روزهای فصل بهار شروع شده و تا روزه های پایانی تیرماه ادامه دارد تصریح کرد: اشتغال کارگران در فصل گلابگیری و به دنبال آن  حضور مسافرانی از اقصی نقاط کشور سبب شده گردشگری در  مناطق مورد کشت گل رونق منحصر به فردی داشته باشد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز