خبرگزاری کار ایران

رئیس کانون بازنشستگان ومستمری بگیران استان همدان:

معیشت و درمان دو مشکل اصلی بازنشستگان سازمان تامین اجتماعی است

asdasd
کد خبر : ۱۲۲۵۳۸۸

رئیس کانون بازنشستگان ومستمری بگیران استان همدان با اشاره به ضرورت بهبود معیشت بازنشستگان اظهار کرد: معیشت و درمان دو مشکل اصلی بازنشستگان سازمان تامین اجتماعی است.

به گزارش ایلنا از همدان، حسین قادریان در ششمین روز از هفته کارگر طی مراسمی که با حضور سرپرست تعاون کار و رفاه اجتماعی استان و مدیر کل سازمان تامین اجتماعی وجامعه کارگری وجمعی از بازنشستگان ومستمری بگیران استان برگزار شد  گفت: از یاد نباید برد که بازنشستگان، گنجینه ارزشمند و سرمایه اجتماعی هر کشوری محسوب می‌شوند و بازنشستگی در دنیای مدرن امروز، فصلی نو در مسیر زندگی انسان است که سیاستگذاران، مسئولان و صاحبنظران باید با دوراندیشی و همه‌جانبه‌نگری برنامه‌ای بلندمدت، کامل و عملیاتی را برای مدیریت پاسخگویی به نیازهای این دوران طراحی کنند.

قادریان گفت: باید طرح همسان سازی حقوق بازنشستگان سازمان تامین اجتماعی به درستی اجرا شود.

وی با اشاره به اینکه در سطح کشور ۳۳۷ کانون شهرستانی، ۳۰ کانون استانی و یک کانون عالی کشور وجود دارد، تصریح کرد: طبق آمار در سطح استان 60 هزار نفر بازنشسته تامین اجتماعی عضو کانون هستند .

معیشت و درمان دو مشکل اصلی بازنشستگان سازمان تامین اجتماعی است

قادریان با اشاره به ضرورت بهبود معیشت بازنشستگان اظهار کرد: معیشت و درمان دو مشکل اصلی بازنشستگان سازمان تامین اجتماعی است.

وی در ادامه به بیان مشکلات جامعه بازنشسته استان پرداخت و گفت: با توجه به افزایش تعداد بازنشستگان استان کوچک بودن فضای کانون باعث می شود خدمات مناسب به آنها ارائه نشود.

رئیس کانون بازنشستگان استان همدان کمبود فضای درمان برای بیمه شدگان که از عوامل افزایش ویزیت پزشکان است و همچنین گران شدن دارو و خدمات پزشکی و سرگردانی بازنشستگان به علت نبود امکانات آزمایشگاه در بیمارستان ملکی و همچنین نداشتن پزشک متخصص در درمانگاه ها را از دیگر مشکلات بازنشستگان عنوان کرد.

قادریان گفت: از دیگر مشکلات بازنشستگان پرداخت وام به افراد بالای 74 سال و کمبود اعتبار وام وهمچنین عدم اطلاع رسانی به موقع از طریق مدیریت ستادی سازمان تامین اجتماعی است.

وی تاکید کرد: جامعه بازنشستگان نه چیزی فراتر از قانون می خواهند و نه به کمتر از حق قانونی خود راضی می‌شوند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز