خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان خبرداد؛

تلاش برای عمل به رشد هشت درصدی اقتصاد در آذربایجان شرقی

asdasd
کد خبر : ۱۲۲۴۹۶۴

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی آذربایجان‌شرقی گفت: اتکا به خودباوری اقتصادی داخل استان‎ها، لحاظ نقاط ضعف و قوت مناطق برای دستیابی به رشد هشت درصدی اقتصادی کشور مورد توجه دولت سیزدهم است و ما نیز در استان تلاش می‌کنیم به این شیوه عمل کنیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا از تبریز، محمد فرشکاران در جلسه ای با مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان، اظهار کرد: هدف گذاری رشد هشت درصدی اقتصاد موضوع جدیدی نبوده و همواره در برنامه‌های پنج ساله توسعه و سیاست‌های کلی نظام مورد توجه قرار گرفته است.

وی افزود: با توجه به شرایط خاص کشور رشد اقتصادی در برخی مقاطع روند کاهشی داشته و درآمدهای نفتی در اکثر بخش‌های اقتصادی جای خالی رشد را پر کرده است؛ اما با وجود درآمدهای نفتی هم، به رشد اقتصادی و GDP ( تولید ناخالص داخلی ) مورد انتظار ، هیچ‌گاه دست نیافته‌ایم.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی آذربایجان‌شرقی متذکر شد: همانطور که استاندار نیز تاکید دارند باید با یک نقشه راه، برنامه‌ریزی و شیوه مشخص کار را شروع کرده و پیش ببریم.

وی با اشاره به شاخص های کلان استان نسبت به کشور اظهار کرد: با توجه به مدل‌های رشد تخمین‌هایی برآورد کرده‌ایم و می‌خواهیم بر مبنای آن نقشه راه رشد اقتصادی استان را ترسیم کنیم.

فرشکاران خاطرنشان کرد: اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات موتور محرکه سایر دستگاه‌های استان در نظارت، گردش و بروزرسانی اطلاعات به شمار می‌رود که با تکمیل سامانه زیرساخت اطلاعات مکانی(SDI) استان در ایفای این نقش موفق تر خواهد بود.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی آذربایجان‌شرقی با اشاره به سهم جذب سرمایه ۱۷.۵ هزار میلیارد تومانی حوزه خدمات برای تحقق رشد ۷.۸ درصدی مورد نظر استان، بر ضرورت فراهم‌آوری بسترهای تبدیل تبریز به شهر هوشمند از سوی شهرداری و اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان تاکید کرد.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطاعلات آذربایجان شرقی نیز در این جلسه با ارائه گزارشی از وضعیت پروژه‎ های این حوزه در استان، گفت: از ابتدای سال جاری ۱۲ روستای استان از طریق شبکه ارتباطی پایدار و پرسرعت به شبکه ملی اطلاعات متصل شده اند که ۱۱ روستا از طریق اپراتور ارتباطی ایرانسل و یک روستا نیز از طریق اپراتور همراه اول به شبکه ملی اطلاعات دسترسی پیدا کرده اند.

محمد فرزاد همچنین از ایجاد «سایبر پارک» تبریز به منظور فراهم سازی همزمان زیرساخت مناسب، خدمات پشتیبانی، زیرساخت‌های تحلیل و جریان دیتا و ارتباطات با کیفیت بالا برای تعامل با شرکت‌های تجاری، دانش‌ بنیان و دانشگاه‌های داخل و خارج از کشور در تبریز خبر داد. 

وی به تشکیل مجموعه صا آذر با همکاری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح و بخش خصوصی و با مدیریت کلان استان در حوزه های خودروهای الکترونیک، صنایع خودرویی، تجهیزات پزشکی و ICT نیز اشاره کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز