خبرگزاری کار ایران

به مناسبت هفته شیراز انجام می گیرد؛

برگزاری رالی بین المللی موتور سواری تور پاریس تا پرسپولیس

asdasd
کد خبر : ۱۲۲۴۷۹۰

به مناسبت هفته شیراز برنامه رالی بین المللی موتور سواری تور پاریس تا پرسپولیس در شیراز برگزار می شود.

به گزارش ایلنا، مدیرنمایندگی حوزه اتومبیلرانی کانون جهانگردی و اتومبیلرانی کشور در فارس با اشاره به برگزاری رالی بین المللی موتور سواری در قالب تور پاریس تا پرسپولیس در شیراز، گفت: هدف از برگزاری این برنامه توسعه فرهنگ گردشگری میان ایران و کشورهای اروپایی با نمادی از صلح است.

عبدالکریم یگانه در نشست خبری افزود: رالی تور گردشگری وسایل نقلیه از 60 سال پیش وجود داشته است که تا سال 87 اجرا نمی شد اما دوباره با نام  رالی تور پاریس تا پرسپولیس، اجرا شد.

وی با بیان اینکه گروهی از موتورسواران با  موتورهای بالای 250 سی سی از سوئد، نروژ، هلند و فرانسه از مرز باکو وارد کشور می‌شوند، ادامه داد: این گروه در حال حاضر وارد ایران شده‌اند و با گذر از مناطق تاریخی ایران یازدهم اردیبهشت به استان فارس سفر خواهند کرد.

به گفته یگانه این برنامه بین المللی قرار است  از ١١ لغایت ١۶ اردیبهشت و به مناسبت هفته شیراز برگزار شود.

فرصتی برای مثلت طلایی گردشگری ایران 

وی  در بخشی دیگر از سخنان خود با اشاره به اینکه برگزاری رالی بین‌المللی می‌تواند نقش خوبی در توسعه گردشگری داخلی و خارجی داشته باشد، گفت: سه سال پیش مشخص شد که مثلث طلایی گردشگری ایران شامل شیراز، یزد و اصفهان است که چندین بار دستگاههای ذی ربط جلسه گرفتند که یک گروه ویژه این مثلث را به جهان معرفی کند حالا برگزاری این برنامه فرصتی است تا گردشگران تشویق به سفر به مثلت طلایی گردشگری ایران شوند.

مدیرنمایندگی حوزه اتومبیلرانی کانون جهانگردی و اتومبیلرانی کشور در فارس با اشاره به شرح وظایف کانون در راستای تسهیل گردشگری و اشاعه فرهنگ گردشگری، عنوان کرد: کانون در همه کشورها طبق مقررات مدافع و حامی حق و حقوق کلیه کاربران رانندگی است و در کانون برای تمامی وسایل نقلیه موتوری و غیر موتوری کلوپ تاسیس شده است.

 

 برگزاری رالی بین المللی موتور سواری تور پاریس تا پرسپولیس

ورود گردشگران نشان از امنیت بالا در کشور است

مدیر نمایندگی حوزه اتومبیلرانی کانون جهانگردی و اتومبیلرانی کشور در فارس با بیان اینکه در کانون چندین کلوپ  وجود دارد که یکی از آنها کمپینگ و کاروانینگ است، گفت: یکی از نیازهای این نوع گردشگری امنیت است که برنامه ما نشان می دهد که این امنیت در ایران وجود دارد.

به گفته وی کشور ما به عنوان نماد صلح ومقابله با ایران هراسی، میزبان این موتور سواران خواهد بود.

مدیرنمایندگی حوزه اتومبیلرانی کانون جهانگردی و اتومبیلرانی کشور در فارس با بیان اینکه کمپانی گردشگری ایران و فرانسه تحت نظارت کامل این برنامه را اجرا خواهند کرد، ادامه داد: در اواخر اردیبهشت ماه و روز شیراز نیز کمپین هایی برگزار خواهیم کرد و در این راستا رئیس فدراسیون نیز به شیراز خواهند آمد.

وی افزود: در31خرداد روز جهانی موتور سیکلت نیز برنامه خواهیم داشت.

یگانه  از تعاملات خوب کانون با وزارت میراث فرهنگی، گردشگری  و صنایع دستی خبرداد و افزود: کانون یک موسسه تحت نظارت وزارت میراث فرهنگی است که دارای هیات مدیره و مدیر عامل است که نماینده های خود را در استان ها مشخص می کند و ساختار آن در مجلس مانند شهرداری ها دیده شده است تا به عموم مردم خدمات رسانی کند.

وی تصریح کرد: در استان ها نیز تحت نظارت اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری هستیم که در طول این سال‌ها از راهنمایی ها و حمایت این اداره بهره بردیم و یک بازوی اجرایی برای این اداره بوده ایم به طوری که بعد از مرکز دومین نمایندگی فعال استان فارس محسوب می‌شود.

 برگزاری رالی بین المللی موتور سواری تور پاریس تا پرسپولیس

حضور بیش از ۵ هزار خودرو مسافرتی در شیراز

همچنین در ادامه این نشست مدیر کلوپ کمپر و کاروانینگ معاونت اتومبیل رانی کانون گفت: 31 خرداد سال 1399 با توجه به فعالیت کانون، پیشنهاد دادیم که کمپرها یا خودروهای مسافرتی عضویت کانون را قبول کنند که گروه ملی کمپر تاسیس شد و همایش‌ها برای فرهنگ سازی و شناساندن کمپرها برگزار شد.

 سهراب گل بنفش با بیان اینکه کمپرها برای سفرهای بالای سه ساعت بسیار مناسب است، افزود: این خودروها با امکاناتی که دارند سفر را برای افراد راحت‌تر می‌کنند.

گل بنفش با بیان اینکه در حال حاضر بیش از 5هزار کمپر داریم و یک همایش در شیراز برگزار می شود، عنوان کرد: برنامه اصلی ما در شیراز است و پس از آن در اصفهان و یزد خواهیم بود که حدود 300خودرو در این همایش شرکت می‌کنند.

وی تصریح کرد: همه اقدامات برای انجام این همایش اندیشیده شده است که علاقه مندیم به صورت پایلوت این کار را در شیراز انجام دهیم.

انتخاب کشورها برای برگزاری رالی بین المللی هوشمندانه است

در ادامه معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری فارس هم گفت: انتخاب کشورها بسیار هوشمندانه بوده است چراکه این کشورها کمتر به کشور ما گردشگر می‌فرستند.

بهادری پور افزود:  یکی از اصول مهم گردشگری به دست آوردن سهم از بازارهای جدید است و این نوع برنامه ها نیز جذابیت خود را دارد.

وی تصریح کرد: گردشگری که با این نوع برنامه‌ها می آید، فرصت کافی دارد که ایران را به خوبی بگردد و بشناسد و مانیز داشته هایمان را به خوبی نشان دهیم که در نوع خود خلاقانه است.

به گفته او بهترین نوع تبلیغات زبان به زبان است که موجب جذب مخاطبان بیشتری خواهد شد.

بهادری پور در عین حال به ظرفیت های گردشگری استان فارس اشاره و خاطرنشان کرد: تنوع اقلیم و چهار فصل بودن استان فارس ظرفیت بسیار خوبی برای جذب گردشگران است ضمن اینکه استان میزبان اجلاس های بزرگی نیز بوده است.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: دبیرخانه رویدادها در اداره کل میراث فرهنگی تشکیل شده است که این رویدادها در چرخه قرار گرفته است.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری فارس در ادامه به ثبت ملی برخی از رویدادها چون کشتی سنتی ارسنجان، شمشیر زنی لارستان و... اشاره کرد و گفت: در واقع این رویدادها ارزش فرهنگی و گردشگری دارند که به دنبال ثبت ملی آنها هستیم.

‌وی یادآور شد: در اواخر اردیبهشت میزبان اجلاس بین المللی ورزش پهلوانی هستیم که میهمانان خارجی به شیراز خواهند آمد و با ورزش پهلوانی که ثبت یونسکو شده آشنا خواهند شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز