خبرگزاری کار ایران

در نشست خبری هفته معلم البرز مطرح شد؛

اصل مطالبات معلمان، حق است / اجرای بیش از ۳۰ برنامه دراستان در هفته معلم

asdasd
کد خبر : ۱۲۲۴۰۲۶

مدیر کل آموزش و پرورش استان البرز گفت: باید به این نتیجه رسید که معلم، کارمند نیست. معلم وظیفه دیگری دارد و این نیازمند نگاه ویژه است تا بتوان نسل آینده به درستی تربیت شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا از البرز، علی حجرگشت در نشست خبری که به مناسبت هفته معلم، برگزار شد، اظهار کرد: بیش از ۳۰ برنامه در سطح استان پیش‌بینی شده است که در طول هفته معلم اجرا خواهد شد.

وی با تاکید بر لزوم تقدیر از مقام شامخ معلم توسط جامعه و مسئولان، افزود: در این راستا جلساتی با حضور استاندار البرز برگزار شد و به تمام دستگاه‌های اجرایی دستور صادر شد به نحو شایسته از زحمات معلمان استان در مدارس تجلیل شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان البرز در پاسخ به سئوال خبرنگار ایلنا مبنی بر احقاق حقوق معلمان بعد از تجمعات اعتراضی سال قبل، گفت: اصل مطالبات معلمان، حق است و ما همیشه به صورت علنی از احقاق حقوق معلمان، دفاع کردیم چراکه بحث رتبه بندی حقوق این قشر از جامعه، سابقه حدود ۱۰ ساله دارد و دولت های قبل موظف به اجرای رتبه بندی حقوق معلمان بودند.

وی با یادآوری اینکه طرح رتبه بندی توسط دولت تصویب و در آستانه اجرایی شدن است، تصریح کرد: هفته گذشته تمام مدیران مدارس استان در این خصوص تبیین شدند و طبق پیگیری این مورد در مدارس انجام شده است. 

حجرگشت با تاکید بر اینکه مطالبات باید از طرق قانونی پیگیری شود، اذعان داشت: با توجه به تجمعات سال گذشته در البرز، ضمن حضور استاندار با نمایندگان معلمان معترض، جلساتی برگزار شد و مقرر شد مطالبات آنها را پیگیری کنیم.

وی با عنوان اینکه قانون رتبه بندی معلمان تصویب شد و در چند ماه آینده اجرا می شود، ادامه داد: با وجود اینکه در بودجه سال جاری، دولت با افزایش حقوق، برای هیچ ارگانی موافقت نکرده است، اما رتبه بندی معلمان تصویب شد و امیدواریم این اقدام زمینه ای باشد برای محقق شدن مطالبات معلمان. 

این مدیر استانی گفت: باید به این نتیجه رسید که معلم، کارمند نیست. معلم وظیفه دیگری دارد و این نیازمند نگاه ویژه است تا بتوان نسل آینده به درستی تربیت شود. در این ارتباط کوتاهی شده که امید می رود با استقرار دولت سیزدهم این مهم محقق شود.

وی در پاسخ به سئوال دیگر خبرنگار ایلنا در مورد معلمان بازداشت شده در تجمعات البرز گفت: با پیگیری انجام شده استاندار و مسئولان انتظامی امنبتی و قضایی، مشخص شد هیچ همکاری به واسطه تجمع صنفی بازداشت نیست و تعدادی هم که دستگیر شدند، همان شب آزاد شدند.

وی با اشاره به رعایت قوانین عمومی جامعه گفت: این قوانین باید رعایت شود و نیروی انتظامی و دستگاه قضایی و اطلاعاتی وظایفی دارند که ملزم به اجرا هستند اما به همکاران توصیه کردیم اجازه ندهند مسایل صنفی، رنگ و بوی سیاسی پیدا کند چراکه معاندان قصد بهره برداری سیاسی از این تجمعات داشتند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز