خبرگزاری کار ایران

با موافقت وزیر کشور مجوز تاسیس ۴۵ دهیاری جدید در هرمزگان اخذ شد

asdasd
کد خبر : ۱۲۲۳۲۵۰

استاندار هرمزگان از موافقت وزیر کشور با تاسیس ۴۵ دهیاری جدید در روستاهای استان هرمزگان خبرداد.

به گزارش ایلنا از بندرعباس، مهدی دوستی با اعلام این خبر، در جمع خبرنگاران، عنوان کرد: یکی از مبناهای دولت سیزدهم توسعه روستایی و افزایش ضریب خدمات دهی است.

وی اظهار کرد: بر همین مبنا از اوایل شروع به کار در استان هرمزگان، یکی از اولویت‌ها را پیگیری تاسیس دهیاری در روستاهای فاقد این امکان تعریف کردیم و بنا به درخواست‌های ارجاعی به استانداری تلاش شد با رایزنی‌ مجوز تاسیس دهیاری برای این روستاها اخذ شود. 

استاندار هرمزگان ادامه داد: خوشبختانه با نگاه مثبت وزارت کشور و موافقت وزیر، توانستیم مجوز تاسیس ۴۵ دهیاری جدید را برای استان هرمزگان بگیریم. 

وی تصریح کرد: یکی از مولفه‌ها در گرفتن این مجوز، دارا بودن شرایط لازم روستاها برای تاسیس دهیاری بود که به لحاظ تعداد خانوار (۲۰ خانوار) و جمعیت ساکن در روستا، تعداد ۴۵ روستا در مناطق مختلف استان امکان تاسیس دهیاری خواهند داشت.

دوستی بیان کرد: بر همین مبنا، ۲ روستا در حوزه شهرستان بستک، ۷ روستا در شهرستان بشاگرد، ۱۱ روستا در بندرعباس، ۳ روستا در بندرلنگه، ۹ روستا در شهرستان جاسک، ۶ روستا در شهرستان حاجی آباد، ۳ روستا در شهرستان سیریک، ۲ روستا در شهرستان میناب، ۱ روستا در شهرستان پارسیان و ۱ روستا نیز در شهرستان قشم مجوز تاسیس دهیاری گرفتند. 

وی خاطرنشان کرد: با احداث دهیاری در این روستاها قطعا میزان خدمات دهی به مردم شریف استان در نقاط مختلف افزایش خواهد یافت و دهیاران این روستاها می‌توانند پیگیر حل مشکلات و رساندن امکانات مناسب به مردم باشند.

دوستی تصریح کرد: یک‌ دهیاری فعال می تواند علاوه بر انجام امورات خدماتی و عمرانی روستا با تعریف و پیگیری پروژه های مختلف در اشتغال و ارتقا سطح اقتصادی مردم روستا نیز تاثیر بسزایی داشته باشد. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز