خبرگزاری کار ایران

نماینده شیراز و زرقان مطرح کرد؛

شورای راهبردی انتقال آب نباید درگیر کارهای کوچک شود

asdasd
کد خبر : ۱۲۲۲۸۶۲

نماینده شیراز و زرقان گفت: شورای راهبردی آب استان فارس نباید دستخوش کارهای کوچک و جزئی شود.

به گزارش ایلنا ابراهیم عزیزی در نشست شورای راهبردی آب استان فارس که با حضور مدیران آب منطقه ای و اعضای شورا برگزار شد، از درگیر شدن این شورا به کارهای خرد و جزئی انتقاد کرد و گفت: اساس تشکیل این شورا به نتیجه رساندن پروژه های کلانی چون پروژه انتقال آب دریا به فارس بوده اما امروز می بینیم که درگیر امور جزئی که وظایف سازمانی آبفاها می باشد، شده است.

او افزود: وقتی که اساس نامه شورای راهبردی انتقال آب تنظیم شد، مقرر گردید که شورای راهبردی انتقال آب به استان شکل گیرد نه اینکه این شورا درگیر کارهای روزمره و جزئی شود.

به اعتقاد نماینده شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی، درگیر شدن با مسائل جزئی، شورای راهبردی انتقال آب را از اهداف کلان و راهبردی خود دور می کند.

نماینده شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: از ابتدای تشکیل شورا سه پروژه کلان انتقال آب خلیج فارس و تنگ سرخ بشار به فارس و سد پارسیان در دستور کار شورای راهبردی بوده که جزو سیاست گذاری های کلان استان فارس در این حوزه می باشد.

او خاطرنشان کرد: انتظار این است که شورای راهبردی این سه پروژه را دنبال کرده و نیروی خود را بر آن متمرکز کند.

رییس فراکسیون جنوب کشور مجلس شورای اسلامی در ادامه به اهمیت انتقال آب اشاره کرد و گفت: برای صنعتی شدن استان فارس چاره ای جز تامین آب وجود ندارد لذا پروژه خط انتقال هر چه زودتر باید به نتیجه برسد.

نایب‌رئیس اول کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: این موضوع را همه مدیران استان باید بدانند که تا زیرساخت های راه، ریل و آب ایجاد نشود، سرمایه گذار به استان نخواهد آمد و توسعه توهمی بیش نخواهد بود.

عزیزی در پایان نیز گفت: از مجموعه فراسان که مجری انتقال آب دریا به استان است نیز انتظار داریم که یک برنامه زمان بندی دقیق برای بهره برداری از این پروژه ارایه کند تا بتوان بر مبنای آن برنامه ریزی های دیگر را انجام داد.

در این نشست دکتر قادری دیگر نماینده شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی، مهندس رضازاده و اردکانی رییس و دبیر شورای راهبردی و نماینده پیمانکار پروژه نیز نقطه نظرات خود را به سمع و نظر حاضرین رساندند.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز