خبرگزاری کار ایران

آغاز برداشت گل محمدی از سطح ۲۱۷ هکتار از مزارع تایباد

asdasd
کد خبر : ۱۲۲۲۱۲۰

مدیر جهاد کشاورزی تایباد همزمان با فصل برداشت گل محمدی از آغاز برداشت این محصول از سطح ۲۱۷ هکتار از گلستان‌های تایباد خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا ، جواد اعتضادی گفت: امسال پیش بینی می‌شود ۱۲۰ تن گل محمدی از سطح ۲۱۷ هکتاری گلستان‌های تایباد برداشت شود که به علت خشکسالی سال قبل، افزایش دما، آبیاری نکردن در سال گذشته، کاهش میزان برداشت مشاهده می‌شد.

او گفت: در مقایسه با پارسال تفاوتی در سطح مزارع ایجاد نشده و فقط مزارع بزرگ حذف شده و خرده مالکان گلستان‌های خود را حفظ کرده اند؛ از این رو شهرستان تایباد رتبه اول در سطح زیر کشت گل محمدی را در خراسان رضوی دارد.

به گفته اعتضادی، اواخر فروردین تا بیستم اردیبهشت فصل برداشت گل محمدی است که در هر هکتار برای ۳۰ نفر اشتغالزایی به همراه دارد.

پارسال میزان برداشت گل محمدی در تایباد حدود ۷۴۰ تن بوده که قیمت سال‌های قبل، هزینه‌های کارگری، کمبود صنایع تبدیلی و نبود ثبات در بازار نیز میزان برداشت محصول را با کاهش مواجه کرده است.

مدیر جهاد کشاورزی تایباد گفت: فروش گل محمدی بیشتر در بازار‌های محلی انجام و توسط واسطه‌ها به صنایع گلابگیری ارسال می‌شود که در تایباد در سال‌های اخیر تنها یک واحد نیمه‌صنعتی و ۱۰ واحد خانگی گلابگیری با اشتغال ۲۰ نفری راه اندازی شده است.

او گفت: بیشترین سطح زیر کشت گل محمدی در بخش میانولایت و دشت کرات تایباد است که بهره‌وری در مصرف آب، امکان توسعه گردشگری و درامد مناسب برای خرده مالکین از عمده فواید کاشت گل محمدی هستند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز