خبرگزاری کار ایران

طی سلسله نشست های مدیران پاسخگو در شیراز مطرح شد

احتمال برنامه خاموشی صنایع در فارس/آفت کرم درخت خوار بلوط به فارس رسید / ۲۲ روستا فارس در معرض فرونشست

asdasd
کد خبر : ۱۲۲۱۳۴۹

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری فارس با اشاره به افزایش مصرف برق در تابستان، گفت: برای صنایع خاص برنامه احتمالی نوبت بندی و زمان بندی و جایگزین برق های ژنراتور از سوم اردیبهشت ماه داریم.

به گزارش ایلنا، محمود رضایی در سلسله نشست های مدیران پاسخگو که با حضور مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان برگزارشد، افزود: براساس اعلام وزارت نیرو تاکنون هیچ برنامه ای برای خاموشی مصارف خانگی شهرها وروستا ها نداریم .

وی با اشاره به اینکه وقوع بحران منشا و چرایی دارد، بیان کرد: خیلی از این بحران ها به طبیعت و جغرافیا بر می‌گردد و فارس با سهم گسترده ای که از منابع جنگلی در کل کشور دارد و  با تعداد بالایی گسل  واقعیت جغرافیایی فارس را تشکیل می دهد.

رضایی با اشاره به افزایش آتش سوزی ها به دلیل افزایش بارندگی ها در سالهای گذشته گفت: برخی از آتش سوزی ها متاسفانه عمدی بود و بخشی عوامل طبیعی و در برخی مواقع سهل انگاری بوده است.

معاون استاندار فارس با اشاره به اینکه فارس استان زلزله خیز، سیل خیز است و وقوع آتش سوزی ها در آن بیشتر است، بیان کرد: امکانات ما مشخص است و در بحث آتش سوزی ها  امسال پیش بینی می شود  که به دلیل کاهش بارندگی ها آتش سوزی ها کمتر باشد.

رضایی با اشاره به اینکه امسال آمادگی ها و تجهیزات برای مقابله با آتش سوزی ها بیشتر است، عنوان کرد: سعی شده است تجهیزاتی در استان برای مقابله با آتش سوزی ها در نظر گرفته شود.

بیش از ۸۰۰ روستا استان در آستانه تنش آبی هستند

وی با بیان اینکه بارندگی ها در سال زراعی نسبت  به سال قبل ۶۰ درصد کاهش داشته است که خشکسالی را به همراه دارد ، بیان کرد: این موضوع در بحث آب شرب هم قطعا اثر منفی دارد بیش از ۸۰۰ روستا استان در استانه تنش آبی هستند و ۸۰ شهر هم مستعد تنش هستند و باید اعتبارات عمرانی در بودجه ۱۴۰۱ متناسب با اب رسانی در روستاها باشد.

به گفته رضایی برای روستاها و شهرها پروژه هایی پیش بینی شده که تابستان ۱۴۰۱ را سپری کنیم و در شیراز مشکلی در تامین آب نخواهیم داشت.

یکهزار و ۴۹۱ عملیات امدادی را جمعیت هلال احمر طی سال گذشته در فارس

در ادامه مدیر عامل جمعیت هلال احمر فارس با بیان اینکه یکهزار و ۴۹۱ عملیات امدادی را جمعیت هلال احمر در سال گذشته در فارس پوشش داده است، عنوان کرد:  این عملیات ها شامل حوادث جاده ای، آتش سوزی، برف و کولاک، حوادث صنعتی و کارگاهی و زلزله بوده است.

حسین درویشی خاطرنشان کرد که  در این عملیات ها ۲۳ هزار و ۲۲۲ نفر از آسیب دیدگان از خدمات هلال احمر استفاده کردند.  درویشی با بیان اینکه در سال ۱۴۰۰ نسبت به سال قبل ۷ درصد  حوادث افزایش داشته است، ابراز کرد: جمعیت هلال احمر تنها کار امدادی ندارند و در حوزه خدمات بشر دوستانه، نیازمندان و فرهنگی نیز فعالیت دارد.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر فارس گفت: جمعیت هلال احمر فارس جز جمعیت رتبه بالای کشور است و مقام هایی را کسب کرده ایم و در حوادث کشوری جمعیت هلال احمر حضور پیدا می کند و در زلزله هرمزگان حضور داشتیم و از توانمندی فارس استفاده شد.

درویشی با اشاره به اینکه در بحث کرونا جمعیت هلال احمر در قالب طرح کشوری وارد شد، ابراز کرد: در کرونا طرح های جدیدی اجرا شد و طرح ناظران سلامت با همکاری دانشگاه علوم پزشکی اجرا شد و سالن ورزشی هلال احمز در بولوار سیبویه جز اولین سالن هایی بود که برای واکسیناسیون تجهیز شد.

درویشی گفت: بیش از ۲۴ هزار نفر نیروی داوطلب ثبت شده داریم که به صورت رسمی و دارای کارت هستند.

وی با بیان اینکه استان فارس علی رغم اینکه جز استان های پیش رو در امداد و نجات است بیان کرد: در سال های قبل در بحث سوله امدادی، آشیانه بالگرد  و ... کمبودهایی وجود داشت که به طور موقت از شهرک های صنعتی استفاده می شد و  فارس مانند بقیه استان های بزرگ این مرکز را نداشت.

 مدیر عامل جمعیت هلال احمر فارس با اشاره به اینکه بیش از یکسال این موضوع پیگیری شد و در سال ۱۳۹۹ و اواسط ۱۴۰۰ توانستیم زمینی را بگیریم که در کنار روستای علی آباد بین شهرک صنعتی و فرودگاه است ،تصریح کرد: درحال حاضر ۶ هزار متر مربع زمین برای سوله امدادی و آشیانه  بالگرد در اختیار جمعیت هلال احمر است.

تاسیس 330 خانه هلال در روستاها

مدیر عامل جمعیت هلال احمر فارس  با بیان اینکه خانه هلال به عنوان هلال احمر کوچک در روستاها ایجاد شد، عنوان کرد: ۳۳۰ خانه هلال ایجاد شد که  ۱۱۰ خانه در سال ۱۴۰۰ بوده است

درویشی گفت: 130 هزار نفر ساعت آموزش امدادی در سال گذشته داده شد که شامل آموزش های رایگان امدادی و تخصصی بوده است.وی عنوان کرد: در حوادث جاده ای کار هلال احمر رهاسازی و کار اورژانس جابجایی است و در جاهایی که اورژانس نباشد هم‌کار رهاساز ی و هم جابجایی انجام می شود.

درویشی با بیان اینکه جمعیت هلال احمر ۳۴ پایگاه در استان دارد که ۷ پایگاه کوهستانی و ۲۷ پایگاه جاده ای است ، ابراز کرد: ۲۳ پایگاه دیگر نیاز داریم که کل استان را جمعیت هلال احمر پوشش بدهد و پایگاه ها فقط شامل جاده ها نیست.

به گفته وی تجهیز پایگاه ها و آمایش سرزمینی انجام شده است و همچنین پایگاهی در آزاد راه شیراز - اصفهان در حال ساخت است.

۲۲ روستا فارس در معرض فرونشست

مدیرکل مدیریت بحران استانداری فارس نیز با بیان اینکه وقوع سیل در سال گذشته بیشترین مدت خدمت رسانی را در استان شامل شد، بیان کرد: در ابتدای سیل نزدیک به هزار خانوار دچار آسیب سیل شدند و در همان روز ۴۰۰ خانوار را در چادر مستقر کردیم و در مدت کوتاهی اعتبار جذب شد.

عبدالهی با بیان اینکه در کمتر از ۱۰ روز از وقوع  سیل در دیماه اعتباراتی توسط هیئت دولت مصوب شد عنوان کرد:  در خدمت رسانی به خانواده های سیل زده پیشتاز هستیم. بلافاصله آوار برداری، تهیه نقشه نظارت ، پروانه رایگان و اعتبارات بلاعوض در اختیار خانوارها قرار گرفت و الان کمتر از تعداد انگشتان دست در چادر هستند و حتی مبلغ اجاره به انها داده شد اما حاضر به ترک محل زندگی نشدند.

وی گفت: نسبت به سال گذشته آتش سوزی ها ۷ درصد کاهش یافته است و پیش بینی ها درست بود و تجهیزات نوین و بروز در اختیار منابع طبیلی  محیط زیست داده شده است که به موقع ورود کنند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری فارس  عنوان کرد: آموزش افراد، واگذاری زمین و مراتع به بهره برداران در راستای حفاظت از زمین و ... صورت گرفته است تا از مراتع و عرصه ها حفاظت شود

عبدالهی  با اشاره به پیگیری های بروز برای دریافت ۲ بالگرد آماده در استان برای مقابله با آتش سوزی ها است خاطرنشان کرد: کمک به استان های همسایه ضروری است و اگر‌کوتاهی شود مشکل آنها مشکل ما می شود. وی افزود: نمونه مشابه آفت کرم درخت خوار درختان بلوط است که ابتدا در استان کهگیلویه و بویراحمد بود و خوب مقابله نکردند و فارس هم  درگیر شد و در منطقه رستم درگیر هستیم.

وی با اشاره به اینکه در خصوص فرونشست نیز وبینار هایی برگزار شده است، ابراز کرد: فرونشست در شهرستان گراش و زرین دشت در زمین های کشاورزی اتفاق افتاده است و بر اساس آخرین آمار نزدیک به ۲۲ روستا به عنوان روستای خطر پذیر دنبال می کنیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز