خبرگزاری کار ایران

طرح ویژه واکسیناسیون سرخک در خراسان رضوی اجرا می شود

asdasd
کد خبر : ۱۲۲۱۱۷۲

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: از ابتدای اردیبهشت ماه امسال واکسیناسیون سرخک در گروه‌های سنی هدف در پایگاه‌های ثابت و سیار در استان انجام می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سیدجواد حسینی گفت: با توجه به وضعیت موجود در برخی از همسایه‌های شرقی کشور در خصوص شیوع بیماری سرخک در نظر داریم تا جمعیت غیرایرانی گروه سنی ۹ ماهه تا ۳۰ ساله حوزه تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد و همچنین افراد در همین گروه سنی که از طریق مرز‌های زمینی و هوایی وارد کشور می‌شوند را تحت پوشش واکسیناسیون سرخک قرار دهیم.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: پس از این جلسه و از ابتدای اردیبهشت ماه امسال برنامه ویژه واکسیناسیون سرخک در گروه‌های سنی هدف در پایگاه‌های ثابت و سیار آغاز می‌شود تا بتوانیم در مدت زمانی کوتاه این گروه‌های سنی را تحت پوشش واکسن سرخک قرار دهیم و از آسیب‌های ناشی از این بیماری به‌دور باشیم.

او گفت: در زمینه بیماری کرونا هم در وضعیت بهتری به نسبت سایر استان‌های کشور قرار داشته و در برخی روز‌ها نیز ثبت عدد صفر را در آمار فوتی‌های روزانه کرونا در این استان داشته‌ایم، طبق آخرین آمار‌های کرونایی به ثبت رسیده به لحاظ ابتلاها، مراجعات، سرپایی‌ها، بستری‌ها و فوتی‌های کرونایی به جز موارد بستری در سایر موارد خوشبختانه شاهد آمار کاهشی بوده‌ایم.

حسینی گفت: در بحث واکسیناسیون کرونای انجام شده در خراسان رضوی و حوزه تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد آخرین آمار به‌گونه‌ای بوده که در گروه‌های سنی هدف ۹۸ درصد دُز اول، ۸۷ درصد دُز دوم و ۳۸ درصد دُز سوم را دریافت کرده‌اند، ما در دُزهای اول و دوم از وضعیت قابل قبولی برخوردار هستیم و بالاتر از میانگین کشوری قرار داریم، اما در دُز سوم مناسب نیست از میانگین کشوری پایین‌تر هستیم.

به گفته او، در میان غیرایرانی‌های حوزه تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد که تعدادشان ۳۳ هزار نفر بوده که تاکنون ۳۰ درصد این افراد دُزهای اول و دوم واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز