خبرگزاری کار ایران

رئیس پارک علم و فناوری کشاورزی کشور:

تجاری سازی ایده‌های کشاورزی در اولویت قرار گیرد

asdasd
کد خبر : ۱۲۲۱۱۵۶

رئیس پارک علم و فناوری کشاورزی و منابع طبیعی کشور در خصوص تجاری سازی ایده‌های کشاورزی بیان کرد: بزرگترین چالش در حوزه ایده‌ها نبود آینده نگری در حوزه بازار است و باید اقداماتی انجام دهیم که فرد ایده پرداز یا نخبه با دنیای تولید و بازار ارتباط پیدا کند.

به گزارش ایلنا و به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین، مجید ولدان در حاشیه مراسم افتتاح مرکز رشد کشاورزی استان قزوین افزود: بخش کشاورزی ۱۸ درصد سهم تولید ناخالص ملی را برعهده دارد، درحالی که سهم آن در پارک‌های علم و فناوری پنج درصد است که این میزان باید به بیش از  ۱۵ تا ۱۸ درصد افزایش یابد.  

رئیس پارک علم و فناوری کشاورزی و منابع طبیعی کشور اضافه کرد: از آنجایی که ریسک تولید در حوزه کشاورزی به مراتب بالاتر از حوزه‌های دیگر است، به همین دلیل از ابتدا مورد توجه پارک‌های علم و فناوری قرار نگرفته که این مهم در سال جاری بسیار ضروری است.

این مسئول بر کارهای ایده‌پردازانه بر اساس اولویت‌های کشور تاکید کرد و گفت: ایده‌ها باید بر اساس اولویت کشور ساخته و پرداخته شوند و اینکه یک ایده بدون هیچ ضرورت و نیازی مورد توجه قرار گیرد، چندان قادر نخواهد بود مشکلی را از پیش روی بردارد.

وی به رویکرد انتقال فناوری اشاره کرد و گفت: ارتباط ایده پرداز به تولیدکننده باعث می‌شود تا اولا فرد ایده‌پرداز از دایره خلاقیت خارج نشود و سپس دانش و تکنولوژی به تولید منتقل گردد.

ولدان خاطرنشان کرد: استعدادیابی در حوزه نخبگان بسیار مهم بوده و در اکوسیستم فناوری باید برای نخبه پروری تلاش کرده و در آینده نزدیک مرکز نوآوران آینده را راه‌اندازی کنیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز