خبرگزاری کار ایران

آغاز برداشت گل محمدی از گلستان‌های گل محمدی شهرستان گناباد

asdasd
کد خبر : ۱۲۲۰۶۲۲

مدیر جهادکشاورزی شهرستان گناباد از برداشت گل محمدی از سطح ۴۳ هکتار از گلستان های گل محمدی این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، رمضانعلی قاسمی گفت: سطح زیر کشت این محصول در بخش مرکزی و بخش‌های کاخک و پسکلوت به ترتیب ۱۵، ۲۰ و ۸ هکتار است.

وی افزود: امسال با توجه به شرایط مناسب اقلیمی برای گل محمدی انتظار می‌رود متوسط عملکرد گل‌محمدی در هکتار در گناباد به ۲۵۰۰ کیلوگرم برسد.

وی با بیان اینکه برداشت گل محمدی تا ۳۰ روز آینده ادامه دارد گفت : گل محمدی از نظر نیاز آبی محصولی کم آب بر است و پیش‌بینی می‌شود در سال‌جاری در صورت عدم خسارت حوادث غیر مترقیه بیش از ۱۱۰ تن گل محمدی از گلستان‌های این شهرستان برداشت و نزدیک به چهار و نیم میلیارد تومان عاید گل‌کاران شود.

مسئول تولیدات گیاهی جهادکشاورزی گناباد نیز تعداد واحدهای گلاب‌گیری و عرقیات سنتی در این شهرستان را سه واحد بیان و اضافه کرد : یک واحد گلاب‌گیری صنعتی دارای مجوز از جهاد کشاورزی جهت تکمیل زنجیره تولید گل محمدی دردست اقدام است.

علی مؤذنی شمار شاغلان در فرآیند برداشت و واحدهای گلاب‌گیری سنتی شهرستان را ۱۰۰۰ نفر روز کار عنوان و افزود: گناباد رتبه ۱۴ سطح زیر کشت و تولید در استان خراسان‌رضوی و رتبه پنجم میانگین عملکرد تولید در واحد سطح گل محمدی استان را دارد و حدود ۸۰ نفر باغدار گل محمدی در این شهرستان مشغول به این فعالیت هستند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز