خبرگزاری کار ایران

بازدید فرماندار رشت از شالیزارهای بخش خشکبیجار

asdasd
کد خبر : ۱۲۱۹۵۷۸

فرماندار شهرستان رشت با حضور در بخش خشکبیجار ضمن بازدید از عملیات آماده سازی شالیزارهای این بخش، به گفتگوی بی واسطه با کشاورزان پرداخت.

به گزارش ایلنا از رشت، حمیدرضا امام پناهی در بازدید از روند آماده سازی شالیزارهای بخش خشکبیجار و در گفتگوی صمیمانه با کشاورزان؛ در جریان مشکلات، نگرانی ها و خواسته های آنان قرار گرفت.

وی در این دیدارها اظهار داشت: با توجه به پیش بینی بروز بحران کم آبی در سال زراعی جاری، ضروری است تا کشاورزان با عمل بر اساس جدول زراعی تنظیمی، آبیاری تناوبی با مقدار کم و مدیریت مصرف در شالیزارهای بالا دست برای کمک به شالیزارهای آبخور پایین دست شهرستان، مسئولین را در زمینه عبور با حداقل خسارات ممکن از  بحران پیش رو یاری رسانند.

امام پناهی با تاکید بر اینکه در سالجاری هرگونه جبران خسارت ناشی از خشکسالی از طرف دولت تنها از طریق صندوق حمایت از بیمه کشاورزی صورت خواهد گرفت، خاطر نشان کرد: ضرورت دارد تا کشاورزان هر چه سریعتر نسبت به انجام بیمه شالیزارهای خود اقدام کنند.

نماینده عالی دولت در مرکز استان با اشاره به مزایای طرح کشت قراردادی از جمله تامین بذر و نهاده های رایگان، بیمه رایگان، خرید به قیمت روز محصول و کوتاه شدن دست واسطه ها و دلالان از چرخه تولید و عرضه برنج، اظهار داشت: تشریح فوائد مشارکت در اجرای طرح کشت قراردادی و آشنا سازی کشاورزان با مزایای این طرح ، باید در زمره امور اولویت دار مسئولین مربوطه قرار گیرد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز