خبرگزاری کار ایران

کلاهبردار650 میلیون ریالی کارت‌های بانکی در همدان دستگیر شد

asdasd
کد خبر : ۱۲۱۸۴۰۰

رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات فرماندهی انتظامی استان همدان گفت: فردی که تحت عنوان میوه فروشی در شهر همدان با روش «اسکیمر» بیش از ۶۵۰ میلیون ریال از شهروندان کلاهبرداری کرده بود، شناسایی و دستگیر شد.

به گزارش ایلنا از همدان، سرهنگ فیروز سرخوش نهاد روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران با اعلام این مطلب، اظهار داشت: به دنبال شکایت شهروندی مبنی بر برداشت غیرمجاز از حساب بانکی اش، رسیدگی به این پرونده در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.

به گفته وی، کارشناسان پلیس فتا در تحقیقات اولیه دریافتند مالباخته از نحوه برداشت غیرمجاز از کارت خود خبر نداشته چراکه کارت عابر بانک همیشه همراه او بوده است.

رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات فرماندهی انتظامی استان همدان افزود: ماموران در ادامه تحقیقات خود متوجه شدند که کارت‌ بانکی شاکی به‌ وسیله دستگاه اسکیمر کپی‌ برداری شده و از این طریق به وجوه آن‌ دسترسی پیدا کرده‌اند.

سرهنگ سرخوش نهاد ادامه داد: در ادامه بررسی‌های تخصصی مشخص شد که فرد کلاهبردار میوه‌ فروشی سیار داشته و با دریافت کارت‌های بانکی شهروندان اقدام به کپی‌برداری از کارت بانکی آنها کرده و پس از انتقال چندین‌باره وجوه در کارت‌های بانکی مختلف، در نهایت برای خرید طلا و جواهر به طلافروشی‌های سایر استان‌ها مراجعه و از کارت شناسایی جعلی به همراه پوشش چهره توسط ماسک برای خرید طلا استفاده می‌کرد.

به گفته وی، کارشناسان مبارزه با اسکیمر پلیس با بررسی‌های تکمیلی و همه‌جانبه و بهره‌ گیری از روش‌های فنی و علمی موفق شدند متهم اصلی را شناسایی و پس از تشریفات قضایی، مجرم را در محل اختفای خود در شهر همدان دستگیر و به همراه تجهیزات اسکیمر به پلیس فتا منتقل کنند.

رئیس پلیس فتا استان همدان گفت: متهم در مواجهه با شاکی و مستندات جمع‌آوری‌ شده توسط پلیس به کلاهبرداری از سه نفر با این شیوه اعتراف و اعلام کرد پس‌ از دریافت کارت عابر بانک افراد به بهانه تمام شدن شارژ برقی دستگاه «پوز» و به‌ دور از چشم مالباختکان اقدام به تهیه کپی از کارت می کرد.

سرهنگ سرخوش نهاد از شهروندان خواست برای پیشگیری از سرقت به‌ شیوه «اسکیمینگ»، هر گونه عملیات بانکی از جمله واردکردن رمز کارت حساب بانکی را خودشان انجام دهند چراکه حتی در صورت نصب اسکیمر بر روی دستگاه کارت‌ خوان، بدون اطلاع از رمز عبور، برداشت از حساب شهروندان امکان پذیر نیست.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز